Nicuşor Dan, în vizită pe şantierul liniei 5 de tramvai: Suntem la 80%, lipsesc firul de alimentare şi o staţie electrică / Suntem optimişti că vom termina în termenul de 12 luni care este în contract

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a făcut, luni, o vizită pe şantierul liniei 5 de tramvai şi a explicat că lucrările sunt la 80% şi lipsesc deocamdată firul de alimentare şi o staţie electrică. Edilul a precizat că au fost nişte întârzieri cu plăţile, dar că acum lucrările sunt în grafic şi crede că proiectul va fi încheiat în cele 12 luni prevăzute în contract.

”Suntem pe şantierul liniei 5 de tramvai din Bucureşti, lucrare care a început în februarie, lucrare de 4,3 kilometri. Am venit să verificăm stadiul lucrărilor. Global sunt la 75%. Asta înseamnă că toată structura de rezistenţă este pusă în pământ, suntem la 80% cu linie de tramvai, lipseşte firul de alimentare, lipseşte o staţie electrică şi cam asta e gata. Suntem cu plăţile la zi şi suntem foarte optimişti că suntem în grafic în momentul de faţă. Ştiţi că au fost nişte întârzieri date de faptul că noi nu am putut să plătim cred că două luni au fost, dar suntem optimişti că vom termina în termenul de 12 luni care este în contract”, a declarat, luni, Nicuşor Dan.

El a prezentat situaţia în care se află celelalte proiecte de modernizare a liniilor de tramvai. 

”Sunt 12 loturi cu totul, care totalizează 50 de kilometri. Am dat drumul la lucrări pe această linie şi după aceea pe o linie care este pe strada Teclu, mult mai mică decât asta. Acolo lucrările sunt la 60% şi de asemenea sunt în grafic. Pe celelalte loturi toate sunt atribuite, pe toate dintre ele proiectarea este în curs, pe unele dintre ele proiectarea s-a terminat, autorizaţiile s-au emis, numai că nu avem bani. Aşteptăm lansarea aplicaţiilor pentru Programul Operaţional Regional pentru a putea lua bani şi din fonduri europene şi ulterior şi din cofinanţări. De asta este important referendumul de duminică pentru că e vorba de capacitatea Primăriei Capitalei de a putea să  Investească în mare infrastructură astfel încât să ducem oamenii cât mai mult în mijloace de transport în comun care să îi ajute să ajungă mai repede şi să mai lăsăm maşina şi în felul ăsta să depoluăm oraşul”, a transmis primarul Capitalei.

El a mai declarat că vor fi făcute studii de fezabiltiate şi pentru extinderea liniei de tramvai.

”Aceste studii de fezabilitate, cele patru care au început acum un an, sunt aproape gata. Vorbim de traversarea Pieţei Unirii, deci de a conecta staţia lângă Mitropolie de staţia de la Sfântul Gheorghe şi de staţia din spatele magazinului Unirea astfel încât să avem staţie de tramvai în Piaţa Unirii aşa cum era înainte ca Ceauşescu să demoleze zona istorică, de asemenea, cu cei 10 kilometri linie de tramvai pe Inelul Median în zona de est, de asemenea, cu extinderile de la Băneasa şi de pe Bucureşti-Târgovişte. A început mai târziu studiul de fezabilitate de la Pompeiu, deci acolo nu suntem aşa avansaţi pentru că durează un an conform contractele de asemenea suntem foarte aproape cu documentaţia pentru achiziţia a 250 de noi tramvaie”, a mai afirmat Nicuşor Dan.

 

Titus Corlățean în campanie la Diaconești, Pucioasa: Sprijin pentru „Calea Sigură” și Marcel Ciolacu

Şcoli închise şi şantiere oprite, după ce poluarea aerului în New Delhi a devenit de 60 de ori mai mare decât normele