Onvo, brandul cu preţuri mici lansat de compania chineză de maşini electrice premium Nio, îşi propune să concureze Tesla cu primul său vehicul, SUV-ul L60, al cărui preţ va porni de la 149.900 de yuani chinezeşti (21.210 USD), dacă cei care îl achiziţionează vor face un abonament lunar pentru baterie, începând de la 599 de yuani, transmite CNBC.
Acesta este echivalentul a puţin peste 1.000 de dolari pe an pentru ”închirierea” bateriei.
Preţul unui vehicul cu baterie porneşte de la 206.900 de yuani.
Livrările sunt programate să înceapă pe 28 septembrie.
Acţiunile Nio au crescut pentru scurt timp cu peste 3,5% în tranzacţiile din SUA, joi, după lansarea Onvo L60.
Când Nio a lansat brandul Onvo în mai, compania a spus că L60 va începe să se vândă la 219.900 de yuani, comparativ cu vehiculul Model Y al Tesla, cu un preţ de 249.900 de yuani.
Zeekr, producător auto susţinut de Geely, urmează să lanseze în China primul său SUV electric de dimensiuni medii, Zeekr 7X, pe 20 septembrie, la un preţ începând de la 239.900 de yuani.
La sfârşitul lunii august, Xpeng a anunţat că marca sa de serie Mona va începe vânzarea coupe-ului său electric M03 în China. Preţul versiunii de bază începe de la 119.800 de yuani, cu o autonomie de 515 kilometri (320 mile) şi unele funcţii de asistenţă la parcare.
O versiune a Mona M03 cu funcţiile mai avansate de asistenţă pentru şofer ”Max” şi o autonomie de rulare de 580 de kilometri se va vinde la un preţ de 155.800 de yuani.
În comparaţie, cea mai ieftină maşină a Tesla – Model 3 – costă 231.900 de yuani în China, după o reducere a preţurilor în aprilie.
Companiile chineze de maşini electrice s-au extins treptat în străinătate, adesea începând cu Europa. Cu toate acestea, Uniunea Europeană se apropie de finalul unui proces care ar creşte tarifele la maşinile electrice cu baterii de fabricaţie chinezească importate, de la începutul lunii noiembrie.