Noua Carte Electronică de Identitate devine disponibilă în România. Se va emite începând cu 20 martie, în judeţul Cluj. Punerea în circulaţie la nivel naţional se va realiza gradual

Ministerul de Interne anunţă că noua Carte Electronică de Identitate devine disponibilă în România şi se va emite începând cu 20 martie, în judeţul Cluj. Punerea în circulaţie la nivel naţional se va realiza gradual, mai precizează MAI.

Guvernul României a aprobat, joi, la propunerea Ministerului Afacerilor Interne, trei Hotărâri de Guvern care definitivează din punct de vedere normativ procesul de emitere a Cărţii Electronice de Identitate (CEI). Hotărârile de guvern stabilesc cadrul tehnic şi procedural pentru implementarea noului document de identitate la nivel naţional.

Astfel, Executivul a adoptat Hotărârea privind data realizării condiţiilor tehnice necesare emiterii CEI, conform Ordonanţei Guvernului nr. 12/2023, Hotărârea privind procedurile de colectare şi ştergere a datelor biometrice, în vederea emiterii şi gestionării CEI, Hotărârea pentru actualizarea normelor metodologice privind evidenţa persoanelor şi actele de identitate şi Calendarul emiterii Cărţii Electronice de Identitate

”Emiterea Cărţii Electronice de Identitate va începe în 20 martie 2025, în judeţul Cluj”, precizează ministerul de Interne. în următoarele două luni, CEI va fi disponibilă la nivel naţional, prin serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor; din 2 iunie 2025, vor putea obţine Cartea Electronică de Identitate şi copiii sub 14 ani. În cazul acestora, CEI va fi utilizat ca document de călătorie, precum şi pentru stabilirea identităţii în cadrul unor proceduri administrative (o soluţie mai eficientă decât utilizarea certificatului de naştere). începând cu 20 mai 2025, se vor elibera şi Cărţi de Identitate Simple (CIS), care nu conţin suport electronic de stocare.

Potrvit MAI, principalele beneficii ale noii cărţi de identitate sunt: dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene; elemente avansate de securitate, care asigură protecţie împotriva falsificării şi a furtului de identitate; posibilitatea utilizării ca document de călătorie; acces facil la servicii electronice şi posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică; costuri şi accesibilitate.

”În perioada 20 martie 2025 – iunie 2026, contravaloarea Cărţii Electronice de Identitate este suportată din fonduri externe nerambursabile prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR)”, subliniază comunicatul.

Datele înscrise în Cartea Electronică de Identitate: În format tipărit: nume, prenume, cetăţenie, data naşterii, sex, imaginea facială, CNP, semnătura olografă. În format electronic: toate datele tipărite, la care se adaugă prenumele părinţilor, domiciliul, impresiunile papilare a două degete ale titularului şi certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică. Impresiunile papilare înscrise în CEI sunt şterse ireversibil, ulterior, din baza de date a autorităţii care realizează imprimarea, procedură similară cu cea aplicată în cazul paşaportului electronic.

Wizz Air introduce o nouă rută de la Bucureşti Băneasa spre Wrocław, Polonia, la preţuri de la 159 lei

Dorinel Munteanu revine în Superliga. S-a înțeles cu noua echipă