Noul Mers al Trenurilor va intra în vigoare duminică, anunţă CFR Călători. În noul program vor fi introduse legături directe între Bucureşti şi Budapesta, dar trenuri sezoniere – pe timpul verii – pe ruta Bucureşti-Giurgiu-Ruse şi se extinde circulaţia trenurilor la Viena Westbahnhof. Pe rutele interne, vor fi introduse noile rame electrice Alstom Coradia Stream, dar şi vagoane şi locomotive modernizate prin PNRR.
CFR Călători anunţă, într-un comunicat de presă transmis luni, că, începând din 14 decembrie, va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025-2026, care va fi valabil până în 12 decembrie 2026.
”Compania va asigura zilnic circulaţia a peste 1.150 de trenuri, în funcţie de perioada din an: 52 în trafic internaţional, 20 Intercity, 112 Interregio, 26 trenuri sezoniere şi 952 Regio, acoperind astfel transportul feroviar la nivel naţional. Noul plan de circulaţie reflectă investiţiile efectuate în modernizarea serviciului de transport feroviar, introducerea materialului rulant nou şi operarea unor trenuri suplimentare pentru a răspunde mai bine cererii de mobilitate la nivel naţional şi internaţional”, afirmă CFR Călători.
În ceea ce priveşte traficul feroviar internaţional, nouăţile se referă la legături extinse şi conectivitate îmbunătăţită.
Astfel, vor fi legături directe între Budapesta şi Bucureşti: trenurile IR 72 şi IR 73 vor circula pe relaţia directă Budapesta Keleti – Bucureşti Nord, extinzând traseul actual care se încheia la Craiova.
Totodată, trenurile IR 346 şi IR 347 vor circula din nou până la Viena Westbahnhof, pe un traseu direct, via Budapesta Kelenfold (în loc de Budapesta Keleti). Totodată, relaţia Baia Mare-Viena Westbahnhof va continua să fie deservită de trenurile Someş 687/686.
Pentru sezonul estival 2026, vor fi introduse 4 trenuri noi pe relaţia Bucureşti Nord-Bucureşti Progresu-Giurgiu-Ruse şi retur, contribuind la dezvoltarea mobilităţii transfrontaliere şi la consolidarea legăturilor regionale.
Potrivit CFR Călători, parteneriatul cu compania feroviară ucraineană UZ va continua prin menţinerea grupei de vagoane Kiev-Ungheni-Bucureşti Nord şi retur, grupa directă a trenului Prietenia 401/402, oferind o conexiune stabilă şi sigură între România şi Ucraina.
De asemenea, având în vedere aderarea României la spaţiul Schengen, staţionările trenurilor internaţionale vor fi reduse, ca urmare a eliminării controlului documentelor.
În traficul feroviar intern, schimbările vizează introducerea de material rulant modern, creşterea gradului de confort şi extinderea serviciilor de calitate pentru pasageri.
Potrivit companiei, în planul de mers 2025-2026, CFR Călători va continua introducerea în circulaţie a vagoanelor şi locomotivelor modernizate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), pe măsură ce acestea sunt livrate de uzinele specializate din România. Noile vagoane sunt dotate cu facilităţi moderne menite să îmbunătăţească experienţa de călătorie: internet Wi-Fi, sisteme de informare audio-video, camere de supraveghere, prize electrice, instalaţii de climatizare, toalete ecologice, precum şi spaţii special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă şi chiar vagoane bar-bistro.
”Având în vedere creşterea calităţii serviciilor oferite în noul mers, prin care pasagerii vor beneficia de un nivel superior de confort, viteză şi siguranţă, unele trenuri Interregio care leagă Bucureştiul de Mărăşeşti – Suceava/Iaşi, precum şi de Braşov vor fi reclasificate în Intercity, utilizând în compunerea lor material rulant modernizat prin PNRR”, a precizat sursa citată.
De asemenea, vor fi introduse în circulaţie trenurile formate din noile rame electrice moderne de tip Alstom Coradia Stream, puse la dispoziţie de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Aceste rame, parte dintr-un lot de 12 unităţi achiziţionate din fonduri europene şi adjudecate de CFR Călători în urma unei licitaţii competitive, sunt conforme standardelor europene actuale şi pot atinge viteze de până la 160 km/h.
Pentru noul mers al trenurilor, CFR Călători a programat utilizarea acestor rame moderne în compunerea a 26 de trenuri cu circulaţie zilnică, repartizate pe cele mai solicitate rute: 14 trenuri între Bucureşti Nord şi Constanţa şi retur, 6 trenuri între Bucureşti Nord şi Craiova şi retur, 2 trenuri pe ruta Bucureşti Nord – Craiova – Deva şi retur, 2 trenuri între Bucureşti Nord şi Arad şi retur şi alte 2 Bucureşti Nord – Braşov şi Bucureşti Nord – Timişoara Nord şi retur.
Introducerea ramelor Alstom Coradia Stream în circulaţie se va desfăşura în conformitate cu livrarea acestora, estimându-se că, până în 1 februarie, vor fi operate 11 rame din primul lot de 12.
De asemenea, CFR Călători a planificat punerea în circulaţie, în decursul anului viitor, a 7 trenuri formate din rame PESA, aflate în prezent în proces de testare şi recepţie, pe relaţia Bucureşti – Buzău – Adjud şi retur. Acestea sunt achiziţionate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) şi vor fi introduse în exploatare după finalizarea tuturor procedurilor tehnice şi administrative, precum şi predarea lor efectivă către CFR Călători.
Conform sursei citate, materialul rulant utilizat în noul Mers al Trenurilor include şi vagoane modernizate în ultimii ani din fonduri proprii, conforme cu standardele europene, precum şi material rulant mai vechi, aflat într-un proces gradual de înlocuire. Pe măsură ce noile rame Alstom, ramele PESA şi unităţile de material rulant modernizat prin fonduri PNRR vor intra în exploatare, acestea vor înlocui treptat vagoanele cu uzură mai înaintată.
”CFR Călători oferă o gamă diversă de oferte comerciale în trafic intern, ca de exemplu abonamente pentru diverse categorii de călători, cardul TrenPlus în baza căruia se pot cumpăra timp de un an un număr nelimiat de bilete cu reducere de 25%, oferta dus-întors cu 10% reducere, cumpărarea cu anticipaţie prin care se acordă o reducere de până la 10%. Mai multe detalii pe www.cfrcalatori.ro la secţiunea Trafic intern”, scrie în comunicat.
De asemenea, şi în trafic internaţional călătorii au la dispoziţie oferte comerciale în funcţie de destinaţie: Ungaria, Austria, Germania, Polonia, Cehia, Slovacia şi Moldova, dar şi oferta Interrail care poate fi considerată un abonament feroviar intrenaţional pentru călătoria în mai multe ţări europene sau doar într-o singură ţară. Mai multe detalii pe www.cfrcalatori.ro la secţiunea Trafic internaţional.
Biletele pot fi cumpărate online de pe , din aplicaţia mobilă “CFR Călători bilete online”, de la automatele de vânzare bilete din gări, de la casele de bilete din gări şi agenţii de voiaj CFR Călători.
Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată.


