O firmă din Bulgaria intervine peste Umbrărescu: Constructorul nu poate construi singur tunelurile pentru urși de pe A1

Finalizarea autostrăzii a fost blocată ani de zile de ONG-urile de mediu, care au susținut că viețile urșilor sunt mai importante decât traficul din zonă.

Firma deținută de Dorinel Umbrărescu nu poate face singură lucrările

Cel mai lung tunel de autostradă va fi contruit pe A1 Lugoj-Deva, secțiunea Margina (jud. Timiș) – Holdea (jud. Hunedoara). Acesta este primul tunel de autostradă construit de o firmă din România, însă expertiza revine companiei din Asociere Euro-Asfalt din Bosnia și Herțegovina. Din păcate, compania deținută de Dorinel Umbrărescu nu poate îndeplini criteriile de experiență pentru tuneluri.

Constructorul român, în aceeași asociere a depus ofertă și pentru lotul Pipirig-Leghin al Autostrăzii Unirii (A8) lot cu o lungime de 19 km. care include și 7 tuneluri, informează România TV.

Potrivit documentației tehnice, pe firul 1, tunelul unidirecțional are o lungime de 1985 metri (km. 53 +600 – km. 55+585). Pe firul 2, tunelul are o lungime de 1825 metri. Ca o comparație, tunelul Curtea de Argeș pe care îl construiește PORR pe Lotul 4 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești are o lungime de 1350 metri (total 2700 metri ambele fire, dar complet forat), tunelul Poiana de pe lotul 3 pe care îl va începe WeBuild în 2025 are 1700 metri, iar cel de pe Lotul Meseș al Autostrăzii Transilvania va avea peste 2 kilometri, dar nu este contractat.

Sursa: www.stiripesurse.ro

FOTO Două trenuri s-au ciocnit în Marea Britanie. O persoană a murit și 15 au fost rănite

Ministrul Apărării – vizită de lucru în Turcia