Profesorul Gabriel Vrânceanu, şef al Serviciului dezvoltare curriculum din Ministerul Educaţiei, afirmă că punerea în dezbatere publică a unor proiecte de noi planuri-cadru pentru învăţământul liceal nu este prima încercare în acest sens., el amintind că şi în anii 2017 ţi 2021 au fost tentative similare care vizau filiera teoretică şi care au eşuat din lipsă de consens. „Orice rejectare a proiectului ar însemna încă alte generaţii care sunt puse în risc”, atrage atenţia profesorul.
Gabriel Vrînceanu, şeful Serviciului dezvoltare curriculum din Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie afirmă că proiectul de planuri cadru pentru liceu pus în consultare publică recent „este varainta n a variantei n”, al arătând că de mulţi ani se discută despre schimbarea planurilor cadru pentru liceu.
Vrînceanu aminteşte că şi în anii 2017 şi 2021 s-au mai pus planuri-cadru în dezbatere, pentru filiera teoretică, însă nu s-a ajuns la nicio modificare, din cauza lipsei de consens.
„Şi în acel context, primul raport, din 2017 a menţionat că nu a putut exista convergenţă către una dintre variante şi că într-un astfel de context ar trebui să fie o decizie de tip expert dacă nu se ajunge la consens prin consultarea publică. Nu mai zic că în anul 2021 au fost repuse planurile-cadru, variante integrând toate observaţiile din fosta consultare, acel proces de asemenea nu s-a putut finaliza” a afirmat Vrînceanu marţi după amiază, în timpul unei dezbateri privind proiectele pe planuri-cadru.
Acesta face apel la „echilibru” în ceea ce priveşte abordarea vizavi de proiectele puse în dezbatere şi susţine că „ar fi fi bine dacă consultarea publică şi dezbaterea în ansamblul ei devin bune practici”.
„Orice rejectare, orice întoarcere a proiectului ar însemna încă alte generaţii care sunt puse în risc”, atrage atenţia oficialul din Ministerul Educaţiei.
El a făcut apel către participanţii la dezbatere să lectureze cu atenţie mai ales principiile şi direcţiile de dezvoltare a proiectului şi nu structura privind numărul de ore care poate duce la impas.
„Ceea ce am remarcat în prima săptămână de dezbatere publică prin mesajele multiple care au venit este că a fost concentrare pe zone particulare punctuale. Fiecare s-a ocupat de disciplina sa, de aria sa de interes, fără să încerce să gândească în ansamblu. (…) Invitaţie este către o a doua etapă, aceea de a ajunge la lucrurile esenţiale, care să ne permită coagularea propunerilor într-un proiect viabil ”, a transmis cadrul didactic colegilor său care participă la dezbaterea care are loc marţi după amiază la Universitatea Politehnica din Bucureşti.