Operaţiune de monitorizare: Marina militară a Regatului Unit urmăreşte navele ruseşti în Canalul Mânecii

Royal Navy a comunicat că operaţiunea a început în 18 mai şi a durat cinci zile. Vasele ruseşti au fost urmărite şi escortate de la intrarea în apele britanice până la ieşire.

Anterior, fusese activată nava de patrulare Tyne, iar apoi au intrat în acţiune nave de luptă şi elicoptere, „pentru a asigura securitatea şi integritatea rutelor maritime critice ale Regatului Unit”, a declarat locotenent-comandorul James Bradshaw.

Forţele britanice au monitorizat nava rusească de culegere de informaţii Iuri Ivanov în apele Hebridelor exterioare după încheierea în zonă a exerciţiului militar de mare amploare Formidable Shield al NATO, efectuat în 21-23 mai.

Distrugătorul Dragon, cu baza în Portsmouth, a lansat un elicopter pentru culegerea de informaţii aeriene până când Iuri Ivanov s-a îndreptat către nord, spre baza sa din Arctica.

Nava militară rusească Stoiki şi două cargouri sub acelaşi pavilion au fost urmărite strâns de navele militare britanice Ledbury şi Hurworth şi de escadronul aerian 814 al marinei militare. Stoiki, o corvetă din clasa Stereguşci, a navigat către vest pentru a se întâlni cu vasele comerciale Sparta IV şi General Skobelev, care reveneau din Marea Mediterană.

HMS (Nava Maiestăţii Sale) Ledbury s-a apropiat de Stoiki în 18 mai, monitorizând corveta prin Strâmtoarea Dover, pe drumul spre vest. În ziua următoare, misiunea a fost preluată de HMS Hurworth în largul oraşului Brighton din sudul Angliei şi continuată până la întâlnirea celor trei nave ruseşti la sud-vest de capul Land’s End; aceeaşi navă de deminare a urmărit grupul către est, prin Canalul Mânecii, până în Marea Nordului. Operaţiunea s-a încheiat în 22 mai.

Pe drumul spre est, grupul de nave ruseşti a fost monitorizat şi de un elicopter Merlin Mk2 din escadronul 814 al aviaţiei marinei militare, cu baza la Culdrose; au fost implicate aeronave şi nave militare ale unor aliaţi din NATO.

Nava militară rusească a escortat cargourile către est, sub monitorizarea HMS Hurworth, cu baza la Portsmouth; comandantul acesteia, lt.-cdor Bradshaw, a explicat că „monitorizarea activităţii pe mare şi pe fundul mării în jurul Regatului Unit este unul din rolurile fundamentale ale Escadronului 2 anti-mine al Royal Navy”, prin urmare operaţiunea a fost normală pentru echipaj, care „a dovedit un înalt profesionalism”. „Am menţinut permanent veghea”, a adăugat el.

Locotenent-comandorul Craig Clark, comandantul HMS Ledbury, a declarat că „escortarea navelor ruseşti la traversarea apelor britanice este o demonstraţie vitală a angajamentului nostru ferm pentru securitatea naţională”.

Soldatul profesionist Wayne Slater, din echipajul HMS Hurworth, a afirmat că „navigarea în apropierea vaselor ruseşti a fost o experienţă nouă pentru mine ca timonier. Totul a fost sigur şi profesionist, dar am fost instruiţi cu toţii pentru a fi siguri că putem reacţiona la orice agresiune sau incident, ori de câte ori nave militare non-aliate acţionează în apropierea apelor britanice”.

Locotenentul Patrick Bingham, ofiţer responsabil cu armamentul pe aceeaşi navă, a adăugat: „Ca fost ofiţer de marină comercială, ştiu cât este de importantă libertatea mării pentru produsele şi materiile prime vitale de care depinde economia noastră. Royal Navy a fost apărătoarea libertăţii mărilor de secole şi sunt privilegiat că am contribuit la această misiune”.

Sursa: www.stiripesurse.ro

VIDEO Grindeanu a băgat parlamentarii PSD în ședință de frica lui Ponta: Ca președinte PSD ajungi cel mai înjurat om din România

Slovenia crește bugetul pentru apărare. Până la 3% din PIB în anul 2030