Potrivit sursei, România, în calitate de partener oficial al celei de-a 30-a ediţii, a beneficiat de un stand amplasat strategic la intrarea principală a târgului, o iniţiativă realizată cu sprijinul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului.
Standul, întins pe 215 metri pătraţi, a găzduit 21 de co-expozanţi, inclusiv organizaţii locale, autorităţi publice şi tour-operatori, cu scopul de a promova o imagine completă şi autentică a României. La ceremonia oficială de deschidere a fost prezent şi ambasadorul României în Republica Polonă, Cosmin Onisii.
Una dintre atracţiile cheie prezentate vizitatorilor a fost legătura aeriană directă dintre Oradea şi Varşovia, introdusă în luna iunie a acestui an. Această conexiune facilitează accesul turiştilor polonezi în Oradea şi poziţionează oraşul bihorean ca o destinaţie de top pentru city break-uri.
„Este o onoare pentru noi să fim prezenţi la standul României, mai ales acum, când Oradea şi Varşovia sunt mai aproape ca niciodată. Din acest an, avem zboruri directe între Oradea şi Varşovia, operate de patru ori pe săptămână, ceea ce face ca turiştii polonezi să poată descoperi frumuseţile oraşului cu şi mai mare uşurinţă,” a spus, pe scena principală a târgului, specialistul în marketing la Visit Oradea, Renata Uşvat.
Standul României a fost animat de Ansamblul Folcloric „Bihorul”, care a oferit momente artistice autentice pe toată perioada târgului, foarte apreciate de vizitatori. De asemenea, President Hotels & Resort Băile Felix a fost prezent la stand, promovând destinaţia Băile Felix ca un centru de SPA şi recreere. Participanţii au fost invitaţi să descopere facilităţile moderne ale resortului şi beneficiile apelor termale din această zonă, evidenţiind Băile Felix ca o destinaţie complementară perfectă pentru Oradea.
Ziua Naţională a României, 1 Decembrie, a fost sărbătorită cu un moment special la scena principală, prin intonarea Imnului de Stat de către întreaga delegaţie română de la standul României şi prin degustarea preparatelor cu specific românesc de către vizitatorii târgului.
În paralel, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, tot cu ocazia Zilei Naţionale a României, a afişat pe toate panourile digitale din cadrul campaniei outdoor desfăşurate în Polonia, mesajul festiv, „La mulţi ani, România!”. Campania, lansată pe 16 noiembrie şi activă până pe 15 decembrie 2024, promovează România ca destinaţie turistică prin imagini atractive şi mesaje menite să crească vizibilitatea şi interesul turiştilor polonezi.
Pe toată perioada de desfăşurare a târgului, o echipă de producţie TVR Internaţional a înregistrat momentele cheie de la standul României pentru a le difuza într-un material video în data de 22 decembrie 2024.
„Prin participarea la acest eveniment complex şi de prestigiu, Visit Oradea îşi reafirmă angajamentul de a promova Oradea ca o destinaţie turistică de primă clasă, susţinând astfel dezvoltarea turismului local şi atragerea de turişti internaţionali”, se mai precizează în comunicat.
Târgul internaţional de turism „TT Warsaw” reuneşte specialişti din domeniul turismului mondial, reprezentând organisme naţionale, regionale şi locale de turism, asociaţii profesionale, tour operatori şi agenţii de turism, companii aeriene, firme de închirieri auto, societăţi de transport feroviar sau naval, lanţuri hoteliere, camping-uri şi alte structuri de cazare, parcuri de distracţii etc. Mai mult de 22.000 de vizitatori au dorit să cunoască ofertele turistice ale expozanţilor din cele peste 50 de ţări participante la acest târg.