Paramount a promis să lanseze peste 30 de filme în cinematografe, în contextul în care compania a lansat o ofertă ostilă de preluare a Warner Bros. Discovery. Într-o conferinţă telefonică cu presa şi investitorii, luni, compania a declarat că va respecta şi „ferestrele de oportunitate tradiţionale sănătoase”, scrie Variety.
Este o lovitură clară la adresa Netflix, care a depăşit Paramount şi a ajuns la un acord obligatoriu pentru achiziţionarea Warner Bros. şi HBO pentru 82,7 miliarde de dolari.
Co-CEO-ul Netflix, Ted Sarandos, a respins experienţa cinematografică, stârnind temeri în rândul comunităţii creative de la Hollywood că, prin preluarea unuia dintre marile studiouri de film, Netflix ar afecta cinematografele prin lansarea unui număr mai mic de filme.
Sarandos a afirmat că Netflix va respecta angajamentele actuale ale Warner Bros. în ceea ce priveşte cinematografele şi a menţionat că platforma de streaming lansează zeci de filme în cinematografe (deşi acest lucru se face în principal pentru a se califica pentru premii). El a sugerat însă că perioada în care filmele sunt difuzate exclusiv în cinematografe va „evolua”, considerând că acest lucru este mai benefic pentru public.
„Nu aş considera asta o schimbare de abordare pentru filmele Netflix sau pentru filmele Warner”, a declarat Sarandos într-o conferinţă telefonică vineri. „Cred că, în timp, ferestrele vor evolua pentru a deveni mult mai prietenoase pentru consumatori, pentru a putea ajunge mai repede la publicul ţintă… Aş spune că, în acest moment, puteţi conta pe faptul că tot ce este planificat să fie difuzat în cinematografe prin Warner Bros. va continua să fie difuzat, ar filmele Netflix vor urma aceeaşi traiectorie ca şi până acum, adică unele dintre ele vor avea o scurtă difuzare în cinematografe înainte. Dar obiectivul nostru principal este să oferim membrilor noştri filme în premieră, pentru că asta este ceea ce caută ei”.
Luni, Paramount Skydance a anunţat că a lansat o ofertă publică de cumpărare în numerar pentru achiziţionarea tuturor acţiunilor în circulaţie ale WBD la preţul de 30 de dolari pe acţiune – aceleaşi condiţii pe care le-a oferit în oferta din 4 decembrie prezentată consiliului de administraţie al Warner Bros. Discovery. Tranzacţia propusă de Paramount vizează întreaga companie Warner Bros. Discovery, inclusiv activitatea TV cu CNN, TBS, TNT şi alte reţele, în timp ce oferta Netflix vizează anumite părţi ale companiei şi ar permite ca majoritatea activelor de cablu ale Warner Bros. Discovery să fie separate într-o entitate distinctă.
Potrivit Paramount, oferta sa în numerar echivalează cu o valoare a întreprinderii de 108,4 miliarde de dolari (inclusiv preluarea datoriilor). În schimb, propunerea Netflix este evaluată la 27,75 dolari pe acţiune şi este o combinaţie de numerar (23,25 dolari) şi acţiuni (4,50 dolari).
„Iubim industria filmului şi a divertismentului”, a declarat luni David Ellison, preşedintele şi directorul executiv al Paramount. „Credem profund în viitorul acesteia şi vrem să contribuim la conservarea şi consolidarea ei. Filmele sunt unul dintre cele mai importante produse de export ale Americii. Vrem să ne bazăm pe această moştenire, nu să o diminuăm”.
„Această tranzacţie vizează dezvoltarea, nu reducerea”, a adăugat el. „Mai multe oportunităţi pentru industrie, mai multe opţiuni pentru consumatori, mai multă valoare pentru acţionari şi mai mult sprijin pentru talentul creativ”.
De când compania lui Ellison, Skydance, a preluat Paramount vara trecută, echipa sa a lucrat pentru a revigora producţia cinematografică a studioului. Compania speră să crească numărul actual de opt lansări anuale la 15 până în 2026, 17 până în 2027 şi 18 până în 2028. Warner Bros. lansează în mod tradiţional între 12 şi 14 filme pe an în cinematografe. Anul acesta a fost unul puternic pentru studio, care ocupă primul loc în ceea ce priveşte cota de piaţă, având în palmares succese precum „Weapons”, „Sinners” şi „Superman”.


