“Am ajuns la o înţelegere cu constructorul, care practic reintră în contract şi finalizează partea sa de lucrări. Noi am realizat o expertiză în anul 2023, în urma căreia au fost evidenţiate deficienţe la nivelul pasajului, atât din perspectiva beneficiarului, cât şi a constructorului”, a declarat Cătălin Aflat, miercuri, într-o conferinţă de presă.
Potrivit acestuia, deficienţele au fost cauzate de lipsa unei întreţineri corespunzătoare.
Constructorul şi-a asumat nu doar remedierea acestora, ci şi predarea documentaţiei tehnice necesare, astfel încât să nu mai fie irosiţi timpul şi banii Municipalităţii.
“Ceea ce am agreat împreună cu domnul primar general este ca anul viitor, în cursul verii – când traficul în Bucureşti este mai redus -, să realizăm aceste lucrări, astfel încât să nu punem presiune suplimentară, aşa cum s-a întâmplat anul trecut, când au fost lucrări la Pasajul Giuleşti şi Podul Grant. Nu dorim să repetăm acea situaţie. Avem nevoie de o perioadă de 3 până la 6 luni, în funcţie de varianta aleasă: fie închidem complet o cale de circulaţie, fie optăm pentru o închidere parţială de bandă. Prin urmare, cel mai potrivit moment este vara anului viitor. Conform înţelegerii – şi sunt sigur că va fi respectată – la sfârşitul anului 2026 vom putea spune, în sfârşit, că Pasajul Basarab este recepţionat”, a explicat Cătălin Aflat.
Întrebat câţi bani va aloca Municipalitatea pentru finalizarea lucrărilor, acesta a estimat că suma va fi sub 10 milioane de euro.
“Vom şti exact suma necesară după finalizarea documentaţiei. Conform expertizei realizate în 2023, evaluatorul a estimat un necesar total de aproximativ 130 de milioane de lei, din care 60 de milioane reveneau în sarcina Primăriei, iar restul în sarcina constructorului. Însă, în urma expertizelor detaliate ulterioare, şi odată cu definitivarea documentaţiei, mă aştept ca bugetul pe care Primăria îl va avea de alocat să fie sub 10 milioane de euro. Acolo estimăm”, a precizat el.
La rândul său, primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a explicat că situaţia Pasajului Basarab a fost cauzată de întârzierea recepţiei lucrării.
“Aproape 14 ani (…) pasajul nu a avut mentenanţă. (…) Timpul a fost principalul vinovat pentru care s-a degradat”, a adăugat Stelian Bujduveanu.