Petrişor Peiu: Moţiunile AUR dezbătute astăzi, pe Energie şi Transporturi, despre incriminarea minciunii Guvernului privind perioada maximă de funcţionare a centralelor electrice pe cărbune şi întârzierile majore în investiţiile pe căile ferate

Liderul senatorilor AUR, Petrişor Peiu, a declarat luni, despre moţiunile AUR dezbătute astăzi, pe Energie şi Transporturi, la Camera Deputaţilor şi la Senat, că se referp la incriminarea minciunii Guvernului privind perioada maximă de funcţionare a centralelor electrice pe cărbune şi întârzierile majore în investiţiile pe căile ferate.

”Astăzi vom avea în dezbatere două moţiuni simple, una la Camera Deputaţilor, care se referă la situaţia din energie, cealaltă la Senat şi se referă la situaţia din transporturi, mai specific la situaţia din transporturile feroviare”, a anunţat liderul senatorilor AUR, Petrişor Peiu, într-o conferinţă de presă.

El a arătat că, în moţiunea pe energie depusă la Camera Deputaţilor, pe lângă incriminarea minciunii promovate de la nivelul Guvernului, privind perioada maximă de funcţionare a centralelor electrice pe cărbune, parlamentarii AUR mai atacă subiectele legate de nefinalizarea obiectivelor de investiţii.

”Avem centrala de la Iernut, care a intrat în al 10-lea an de când se lucrează şi al 6-lea an de întârziere de la darea în folosinţă. Avem centralele de la Turceni şi Işalniţa, la care încă nu s-a stabilit constructorul, deşi la 31 august 2026 ar fi trebuit să fie gata. Avem hidrocentralele, despre care ştim că în continuare este blocată finalizarea lor. Avem de asemenea o neclaritate foarte mare privind calendarul de modernizare a liniilor de transport şi distribuţie. Avem de asemenea o întârziere de mai bine de 2 ani a activităţilor de explorare la zăcămintele din Marea Neagră de gaz, pe care le explorează împreună OMV Petrom şi RomGaz”, a subliniat Peiu, el adăugând că ”guvernul a decis în mod ilegal să prelungească cu 2 ani licenţa de explorare”.

În legătură cu moţiunea pe transporturi, care va fi dezbătută la Senat, subiectele incriminate sunt întârzierile majore în programele de modernizare a infrastructurii de cale ferată şi întârzierile şi mai mari, care sunt în programele de livrare a materialului rulant pentru calea ferată, a mai spus Petrişor Peiu.

Senatorul AUR a arătat că ambele întârzieri au la bază programe europene, finanţate din fondurile puse la dispoziţie României de către Uniunea Europeană.

”Toate aceste întârzieri nu fac decât să ne coste suplimentar atât un efort bugetar intern foarte mare, cât şi faptul că o parte din proiecte au fost transferate din partea de granturi, deci bani gratis, către partea de împrumuturi şi, practic, vom plăti pentru aceste întârzieri. De asemenea, în cadrul moţiunii vom vorbi şi despre lipsa de coerenţă şi de gândire strategică a Guvernului legată de dezvoltarea sectorului feroviar”, a mai spus Peiu.

 

Cătălin Drulă şi USR propun realizarea Parcului Uranus, un spaţiu verde în inima Bucureştiului, pe terenul Parlamentului / Scrisoare oficială către conducerea Parlamentului, pentru sprijin în demararea proiectului

Macron şi Zelenski au semnat o scrisoare de intenţie pentru achiziţionarea viitoare de către Ucraina a până la 100 de avioane Rafale