După două luni de recul, piața auto din Europa (Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările EFTA) a înregistrat o creștere de 2,8% în luna martie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, arată datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citate de Agerpres.
În total, s-au înmatriculat 1,422 milioane de autoturisme noi în martie, în urcare de la 1,383 milioane în 2024. Avansul este alimentat de cererea tot mai mare pentru mașinile electrice și hibride.
Autoturismele complet electrice (BEV) au cunoscut o creștere de 23,6%, iar cele hibride plug-in (PHEV) au avansat cu 19,5%. Segmentul hibride convenționale (mild și full hybrid) a avut un salt de 24,5%. În contrast, vehiculele cu motoare pe benzină și diesel au înregistrat scăderi semnificative: -20,1% și, respectiv, -24,2%, aflăm din Forbes.
România s-a aliniat tendinței pozitive, cu un plus de 8,4% în martie, comparativ cu anul trecut. Au fost înmatriculate 9.922 autoturisme, față de 9.156 în aceeași lună din 2024.
Cele mai mari piețe auto europene au avut evoluții mixte: Spania a înregistrat cea mai mare creștere (+23,2%), urmată de Marea Britanie (+12,4%) și Italia (+6,3%). În schimb, Franța (-14,5%) și Germania (-3,9%) au înregistrat scăderi.
Per total, trimestrul întâi din 2025 a fost ușor negativ pentru piața auto europeană, cu o scădere de 0,4% față de aceeași perioadă din 2024 – 3,382 milioane autoturisme înmatriculate, comparativ cu 3,394 milioane. România a înregistrat totuși o creștere modestă de 1,4%, totalizând 33.692 unități.