Piedone sfătuiește românii să nu mai cumpere un aliment pe care majoritatea îl iubesc: Șeful ANPC, avertisment dur

#image_title

„Peste tot, în toată România, brânză de Sibiu. Stai puțin, avem un brand, brânză de Sibiu, dar care e din Sibiu? Că ăia mai au 300 de oi, îți dau un exemplu: sunt 5 ciobani și toată lumea vinde brânză, telemea de Sibiu. Se vinde sub brandul ăla”, a spus Piedone.

Oficialul ANPC susține că, în realitate, produsul etichetat ca „brânză de Sibiu” provine frecvent din lapte praf și conține aditivi specifici procesului industrial de fabricație, fără legătură cu rețeta autentică sau cu zona geografică indicată pe etichetă.

„De la brânză făcută din lapte praf, cu adaosuri specifice fabricării brânzei și brânză de Sibiu. Aici este înșelare a consumatorului. Că te duci și nu conștientizezi, decât ai auzit brandul. Te duci și: «Vreau brânză de Sibiu, am văzut-o». Nu zic că este necomestibilă sau ceva se întâmplă, dar nu este originală. Aici, cum spuneam, este o înșelare a consumatorului”, a precizat Cristian Popescu Piedone.

El subliniază și diferențele mari de preț între produsul original, realizat de producători autentici, și variantele industriale, vândute sub aceeași denumire: „Brânza de Sibiu, telemea veche de la producători, este puțin, nu puțin, cam jumate mai scumpă decât aceeași brânză de Sibiu servită prin nu știu ce galantare, pe undeva, făcută din lapte praf”.

Declarațiile lui Piedone scot la iveală o problemă sistemică de etichetare și promovare înșelătoare a produselor alimentare, în special a celor tradiționale, care riscă să-și piardă autenticitatea în fața unor practici comerciale agresive.

content-image

Daniel David, discuţii cu preşedintele şi directorul executiv al Atlantic Council

Eroare gravă la loteria din Norvegia: Mii de jucători au crezut că au câștigat milioane