Planul verde european de mobilitate se prăbușește sub privirile tuturor: ‘Cifrele arată că încă suntem departe de necesităţile pieţei UE’

Context dificil

În ultimele luni, au crescut în UE vânzările de vehicule hibride electrice (HEV), cumpărătorii le-au perceput ca un compromis accesibil între vehiculele complet electrice (BEV) şi cele alimentate cu benzină şi motorină. În schimb, au încetinit anul acesta vânzările de vehicule complet electrice şi hibride plug-in (PHEV), parţial pe fondul politicilor divergente privind subvenţiile pentru energie verde în rândul statelor europene.

„Cifrele publicate marţi arată că încă suntem departe de necesităţile pieţei UE de vehicule electrice. Acesta nu este creşterea semnificativă şi fiabilă a pieţei necesară pentru o transformare cu succes a mobilităţii verzi”, a apreciat directorul general al ACEA, Sigrid de Vries.

Ce arată datele

Vânzările de vehicule electrificate în UE (fie BEV, PHEV sau HEV) au reprezentat în septembrie 56,9% din totalul înmatriculărilor de maşini noi, de la 50,3% anul precedent.

Luna trecută, vânzările de vehicule complet electrice au crescut în ritm anual cu 9,8%, cele de vehicule hibride electrice cu 12,5%, iar cele alimentate cu benzină au înregistrat un declin de 17,9%, ajungând la o cotă de piaţă de doar 29,8%, a informat ACEA.

Principalii producători auto din Europa au raportat în septembrie evoluţii mixte: o creştere de 0,3% la Volkswagen şi scăderi de 27,1% la Stellantis şi de 1,5% la Renault.

În interiorul grupului Renault, înmatriculările de autoturisme marca Dacia au scăzut în septembrie cu 7,4% în ritm anual, până la 35.874 unităţi.

În România au fost înmatriculate luna trecută 8.975 de autoturisme, cu 14,9% mai puţine decât în în septembrie 2023.

Sărbătorile zilei din 22 octombrie 2024 – Sf. Ier. Averchie, episcopul Ierapolei, cel întocmai cu Apostolii; Sf. 7 tineri din Efes

Uruguayanul Diego Forlan va debuta în tenisul profesionist la 45 de ani