Grupul german are acum ca obiectiv o rentabilitate a vânzărilor între 15% şi 17% pe termen mediu, a anunţat, miercuri, directorul financiar Jochen Breckner, după ce anterior ţinta era de 19%.
„Anul acesta vedem începutul „unor modificări extinse”, cu investiţii masive în modele, software şi baterii care vor afecta rezultatele financiare din 2025″, se arată într-un comunicat al Porsche. Compania intenţionează să lanseze încă o variantă a celebrului model Porsche 911 şi o nouă linie de SUV-uri spre finalul deceniului, revenind la motoarele pe combustie şi maşini hibride.
La Bursa de la Frankfurt, acţiunile Porsche au scăzut, miercuri, cu 5,1%. După vârful din mai 2023, valoarea titlurilor a scăzut cu peste 50%.
Porsche nu reuşeşte să-şi îndeplinească obiectivele stabilite la listarea din 2022, pe fondul declinului vânzărilor în China, a cererii mai reduse pentru vehicule electrice (EV) în Europa, şi a perturbărilor din lanţurile de aprovizionare.
Ca răspuns la aceste dificultăţi, compania a renunţat la ţintele EV şi a anunţat că va cheltui 800 milioane de euro pentru a dezvolta mai multe modele alimentate cu combustibili fosili.
Înrăutăţirea obiectivelor vine după ce Porsche a raportat un declin al profitului operaţional de 23%, anul trecut, la 5,64 miliarde de euro, şi o scădere de 1,1% a vânzărilor, la 40,08 miliarde de euro. Rentabilitatea vânzărilor s-a situat, în 2024, la 14,1%, în marja inferioară a previziunilor. Obiectivul pe termen lung este o rentabilitate a vânzărilor de 20%.
Anul trecut, profitul net al companiei a scăzut cu 30,3%, până la 3,6 miliarde de euro, pe fondul costurilor ridicate cu îmbunătăţirea modelelor sale.
În acest an, Porsche, membru al grupului Volkswagen AG, se aşteaptă la vânzări de până la 40 miliarde de euro.
Analiştii avertizează că afacerile din SUA ale Porsche sunt vulnerabile la orice taxe vamale impuse de către preşedintele Donald Trump, în condiţiile în care grupul german importă toate maşinile sale vândute pe piaţa din Statele Unite.
În 2024, livrările Porsche au scăzut cu 3%, la aproximativ 310.700 de vehicule, în condiţiile în care în China declinul a fost de 28%.