“Situaţia rămâne dificilă, iar industria se dezvoltă extrem de dinamic. În semestrul doi din 2025, angajatorul şi reprezentanţii angajaţilor vor negocia un al doilea pachet structural pentru asigurarea performanţei pe termen lung a companiei”, se arată într-o scrisoare trimisă personalului de Blume şi consultată de DPA.
La începutul anului, reprezentanţii Porsche anunţaseră că până în 2029 vor să renunţe la 1.900 angajaţi din regiunea Stuttgart, “într-o manieră responsabilă din punct de vedere social”.
Asigurarea locurilor de muncă la Porsche AG este garantată până în 2030. Concedierile din motive operaţionale sunt excluse până atunci, deşi compania se bazează pe plecări voluntare.
“Modelul de afaceri care a susţinut timp de decenii compania nu mai funcţionează în actuala formă. Condiţiile cadru s-au deteriorat masiv într-o perioadă scurtă de timp”, le-a spus Blume angajaţilor.
În plus, pe multe pieţe mobilitatea electrică creşte mult mai lent decât se estima. “Toate acestea ne afectează semnificativ. Mai mult decât pe orice alt producător auto”, se arată în scrisoare.
După declinul de anul trecut, profitul Porsche a scăzut şi mai mult în primul trimestru din 2025. Profitul operaţional s-a situat la 760 milioane de euro, un declin de 40,6% faţă de anul anterior, în timp ce veniturile, de 8,86 miliarde de euro, au fost de asemenea sub nivelul de anul trecut.
Luna aceasta, Porsche a raportat o scădere a numărului de automobile livrate la nivel global în prima jumătate a acestui an, dând vina pe condiţiile dificile de pe piaţă şi concurenţa internă pentru o scădere cu 28% a livrărilor pe piaţa din China.
Un număr total de 146.391 de automobile Porsche au fost livrate clienţilor din întreaga lume în primele şase luni ale anului, în scădere cu 6% comparativ cu perioada similară a anului trecut. În timp ce livrările de pe piaţa chineză s-au redus cu 28%, numărul de vehicule livrate de Porsche a crescut cu 10% în America de Nord, cea mai mare piaţă a grupului german.
“Această creştere se datorează în principal unui număr mai mare de produse disponibile pe piaţă şi protecţiei preţurilor oferite în prima jumătate a anului de majorarea tarifelor la import”, a precizat Porsche într-un comunicat de presă.
Porsche a informat că 36% din totalul vehiculelor livrate în primul semestru au fost modele electrificate, în creştere cu 14,5% în ritm anual. Acestea sunt împărţite în 23,5% vehicule complet electrice şi 12,6% hibride plug-in.