Rebrandingul recent al Companiei Naționale Poșta Română a stârnit un val de reacții critice și ironii în mediul online. Printre cele mai virale se numără postarea semnată de Alex Icodin, care a comentat pe Facebook noua identitate vizuală a companiei, pe care a numit-o „un logo de râs”.
Într-o postare devenită rapid virală, acesta a scris:
„Compania Naţională Poşta Română a primit un NAS ROSU de ziua rebrandingului ei. Adica ce ii lipsea mai mult, lucru care o sa le inveseleasca pe functionarele plictisite care te asteapta la oficiu postal. Cel putin asa e la noi la Of8. Este inteligenta facuta vizibila, cum spune cecetatoarea Alina Wheeler. Adica râs. Este un logo sa râzi de ei, cu ei, la ei. Ma astept ca toate postaritele sa umble pe strada cu nas rosu si sa ne faca farse.
Pentru ca de fapt de asta e vorba, e o farsa pe 47.570 € dupa “investigatiile” cautatorilor in achizitii via Caesar Theo, link in comm.
Ori suntem noi foarte prosti ca ne uitam la o creatie de agentie si nu la experimentul unui junior angajat la Posta. Ori e, cel mai probabil o cioaca de licitatie care nu a ajuns publica, dar a fost data pe credential.
Nas-olul rosu din acest logotip ne spune povestea designerului care si-a batut joc de kerning, dar nu a pastrat vreo regula in unirea literelor. White space e razna ca o gluma spusa la o inmormantare. T are bara ingrosata desi nu gasim metoda asta si la alta litera. Da, este un font modificat, visul umed al designerului care nu stie sa construiasca litere de la zero.
Vreti sa discutam de relevanta si valorile companiei Posta Romana in raport cu acest semn grafic?
Sunteti râs!
Eu totusi tin suficien de mult la companie, pt ca imi duce in exterior pachete la pret decent si nu cu f mult timp.
Asa ca sper sa le faca retur la bani Inoveo sau sa mai traga odata.
In imagine este interpretarea mea, cu cateva linii si slogan. Ce este rosu e lucrarea lor.”
Alături de text, Alex Icodin a publicat și o imagine reinterpretată a noului logo, transformat într-o caricatură cu nas și zâmbet de clovn, sub sloganul „râsu-plânsu”.
Reacția vine pe fondul criticilor legate de costul rebrandingului, estimat la 47.570 de euro, conform informațiilor vehiculate în spațiul public.
Sursa: Alex Icodim – Facebook
					
						
				
