Precizările Trendyol România după studiul privind temerile magazinelor online româneşti faţă de platformele internaţionale : Viziunea noastră pe termen lung este să creştem împreună cu afacerile româneşti, nu să concurăm împotriva lor

Platforma Trendyol subliniază că România este o piaţă strategică de creştere şi se angajează să contribuie pozitiv la ecosistemul local de comerţ electronic. Compania subliniază că viziunea sa pe termen lung este să crească împreună cu afacerile româneşti, nu să concureze împotriva lor. Trendyol România menţionează totodată că îşi propune să sprijine antreprenorii locali, retailerii şi brandurile româneşti. Din decembrie 2024 şi până în prezent, compania a integrat pe platforma sa 1.000 de afaceri româneşti, multe dintre ele întreprinderi mici şi mijlocii, şi îşi propune să atingă un număr de 5.000 de comercianţi şi branduri locale până la finalul anului. Precizările companiei vin după ce un studiu publicat de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) arată că mai mult de trei sferturi dintre firmele româneşti se aşteaptă ca în următoarele 12 luni activitatea comercială să le fie afectată de platformele internaţionale în principal prin scăderea vânzărilor. Acelaşi studiu relevă că 75% dintre respondenţi avertizează că micii producători români riscă falimentul din cauza presiunii exercitate de Temu, AliExpress, Trendyol şi Shein.

”În primul rând, pentru context, Trendyol nu este o platformă asiatică. Compania a fost înfiinţată în Istanbul, Turcia, în 2010, avem în continuare sediul central acolo şi desfăşurăm operaţiuni dedicate în 17 ţări, printre care Turcia, state din Europa, zona Golfului şi Azerbaidjan. Pentru noi, România este o piaţă strategică de creştere şi ne angajăm pe deplin să contribuim pozitiv la ecosistemul local de comerţ electronic. Viziunea noastră pe termen lung este să creştem împreună cu afacerile româneşti, nu să concurăm împotriva lor. Ne propunem să sprijinim antreprenorii locali, retailerii şi brandurile româneşti prin oferirea de noi oportunităţi de dezvoltare şi prin construirea de parteneriate durabile — totul cu scopul de a oferi consumatorilor o selecţie atractivă de produse şi relevantă local. În loc să înlocuim sau să subminăm canalele de vânzare existente ale acestora, Trendyol urmăreşte să completeze şi să extindă aria de acoperire a comercianţilor locali, indiferent de dimensiunea sau prezenţa lor pe piaţă, atât în România, cât şi în regiune”, arată compania.

Din decembrie 2024 şi până în prezent, compania precizează că a integrat pe platforma sa 1.000 de afaceri româneşti, multe dintre ele întreprinderi mici şi mijlocii, şi îşi propune să atingă un număr de 5.000 de comercianţi şi branduri locale până la finalul anului.

”Acest proces nu este doar tranzacţional; le oferim acestor retaileri acces la o bază largă şi în continuă creştere de clienţi, precum şi un sprijin complet care include oportunităţi de marketing şi promovare, instrumente avansate de analiză a datelor şi soluţii logistice optimizate, printre alte resurse, toate concepute pentru a-i ajuta să se dezvolte sustenabil. Această abordare asigură o creştere comună cu comercianţii parteneri şi menţine accentul pe succesul reciproc. Aşa cum am sprijinit peste 250.000 de afaceri să prospere în Turcia, ne dorim să replicăm acest succes şi în România. Pe lângă piaţa internă, le oferim acestora şi posibilitatea de a exporta către mai multe pieţe din regiunea Europei Centrale şi de Est, cum ar fi Grecia, Cehia sau Slovacia, contribuind direct la economia de export a României”, mai arată compania.

Trendyol România mai menţionează că a făcut investiţii semnificative în marketing adaptat pieţei din România. Potrivit companiei, acestea includ campanii localizate, colaborări cu agenţii creative locale şi operarea unui program de influenceri din România, cu peste 5.000 de influenceri locali activi, număr care continuă să crească.

”Aceste eforturi ajută la atragerea traficului pe platformă şi oferă beneficii directe comercianţilor locali găzduiţi, în timp ce asigură şi faptul că investiţiile noastre de marketing rămân în România şi sprijină economia creativă locală. Angajamentul nostru faţă de România este susţinut şi de alte investiţii concrete. La începutul acestui an, am facilitat deschiderea unui depozit dedicat în România, care creează până la 250 de locuri de muncă şi funcţionează ca un hub strategic pentru operaţiunile noastre regionale, şi, de asemenea, am format o echipă locală dedicată.  Aceste acţiuni demonstrează că nu suntem o prezenţă temporară, ci un partener pe termen lung pentru sectorul de comerţ electronic din România. Un alt exemplu în acest sens este startul investiţiilor noastre în noua generaţie, sprijinind dezvoltarea ecosistemului digital al ţării prin organizarea primului nostru hackathon pentru studenţi în Bucureşti, în urmă cu o lună”, spun reprezentanţii companiei.

Aceştia mai afirmă că Trendyol operează pe teritoriul UE printr-o entitate înregistrată în Olanda, aşa cum procedează mulţi operatori pan-europeni, şi, ca atare, respectă ”pe deplin toate reglementările UE şi locale aplicabile”, inclusiv cele privind taxele, protecţia consumatorului şi taxele vamale. Reiterează totodată că îşi îndeplineşte toate obligaţiile legate de plata taxelor relevante în România.

”Mai mult, luna trecută am fost la Bruxelles pentru a semna Angajamentul UE pentru Protecţia Consumatorilor, un cadru de angajamente voluntare menite să consolideze siguranţa produselor şi drepturile consumatorilor în mediul digital. Aderarea la acest angajament reafirmă angajamentul nostru de lungă durată faţă de respectarea reglementărilor locale din România şi din întreaga UE. Credem cu respect că etichetarea Trendyol ca sursă de concurenţă neloială nu reflectă realitatea practicilor noastre comerciale în România. Suntem deschişi unui dialog continuu cu toţi stakeholderii, inclusiv asociaţiile de industrie şi autorităţile locale, şi rămânem deschişi să colaborăm pentru un ecosistem de comerţ electronic mai puternic în România”, subliniază compania.

 

 

INS: Rata anuală a inflaţiei a crescut la 5,5%, în luna mai 2025, comparativ cu luna mai 2024

Șeful Jandarmeriei Brăila săltat de DNA din București – În loc de munca la stat rula afaceri fast-food, plasare de forță de muncă și visa la sfera imobiliară