Premieră în România: Magazinele mici care au bătut giganți precum Lidl sau Carrefour

Lanţurile locale de supermarketuri au fost în S1/2024 canalul din comerţul alimentar cu cea mai rapidă creştere de vânzări, depăşind chiar şi avântul discounterilor.

Mai mult, aceste magazine au reuşit să îşi menţină pe plus şi volumele, în timp ce hipermarketurile, supermarketurile sub brand internaţional şi magazinele din comerţul tradiţional au fost pe minus. Printre cele mai cunoscute reţele locale de magazine se numără Annabella, Diana, Unicarm şi Paco, însă în realitate sunt câteva sute de astfel de afaceri la nivel naţional.

În primele şase luni din 2024, vânzările de bunuri de larg consum din comerţul cu dominantă alimentară au crescut cu 6,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. E vorba despre vânzările în valoare, ce ţin cont de inflaţie, dar şi de uptrading sau downtrading.

Ritmul este la mai puţin de jumătate faţă de rata de creştere din aceeaşi perioadă din anul anterior, de 15,6%, arată datele studiului Consumer Panel România GfK. Discrepanţa poate fi explicată de faptul că inflaţia a scăzut considerabil faţă de 2023. E vorba despre inflaţia stabilită conform CPS Inflation Tracker Syndicated Study, nu de cea anunţată de INS. Şi în cazul acesteia din urmă se poate remarca un declin accelerat, deşi în continuare România e lider la nivelul Uniunii Europene.

Sursa: www.stiripesurse.ro

VIDEO Cristian Popescu Piedone, discurs în fața tinerilor din PSD: Avem o mare responsabilitate în fața celor care ne-au votat

Analiză ZF. Antreprenori care au mers contra curentului şi au deschis pieţe noi cu producţie în țară