Premierul Ilie Bolojan explică de ce nu s-a întâlnit, luni, cu reprezentanţii protestatarilor din învăţământul preuniversitar, explicând că, în ultima perioadă, a avut discuţii şi exclusiv cu sindicatele, şi în contexte mai ample, la care au luat parte şi sindicatele din Educaţie. ”E un act de responsabilitate să începem şcoala în aşa fel încât să putem oferi copiilor noştri condiţii decente”, afirmă Bolojan.
”Am avut în această perioadă atât discuţii directe cu sindicatele din Educaţie, exclusiv cu ele, dar în acelaşi timp am participat la mai multe runde de întâlniri în care au participat şi sindicatele din Educaţie”, a afirmat Ilie Bolojan, întrebat, la TVR 1, de ce nu a participat, luni, la discuţii cu sindicatele din învăţământ sau de ce nu a fost prezent la discuţiile preşedintelui Nicuşor Dan cu sindicaliştii din acest sistem.
Premierul a subliniat că măsurile luate pentru sistemul de educaţie şi care au generat proteste sunt rezultatul unei analize a activităţii din învăţământ.
Bolojan a adăugat că, ”orice s-ar spune, numărul de ore de predare este un număr la nivelul celor din Europa”.
”În afară de contextul financiar dificil în care ne găsim, cred că e un act de responsabilitate să începem şcoala în aşa fel încât să putem oferi copiilor noştri condiţii decente de pregătire şi de educaţie. În ceea ce priveşte nemulţumirile care au fost reflectate şi în mişcările de astăzi, în mitingul din Bucureşti şi în celelalte proteste, ele vin în contextul în care pe fondul deficitului bugetar mare pe care l-a înregistrat România şi anul trecut, dar şi anul acesta, am fost nevoiţi să luăm nişte măsuri de corecţie bugetară, iar zona de Educaţie a fost zona în care aceste măsuri au fost aplicate printre primele în afară de celelalte măsuri”, a mai afirmat Ilie Bolojan.
Şeful Executivului a subliniat că situaţia sistemului actual de educaţie este rezultatul unor decizii care s-au acumulat în ani.
El este de acord că salariile în Educaţie nu sunt la nivelul la care ar trebui să fie, însă a atras atenţia că în acest sistem salariile nu au scăzut.
”Nivelul de salarizare din Educaţie nu este cel pe care nici eu personal mi-l doresc şi niciun dascăl nu îl consideră rezonabil, aşa este, dar asta este ceea ce poate România în momentul de faţă, nivelul de salarizare a rămas acelaşi, deci practic nu au fost reduse salariile, iar ceea ce se poate face în anii următori este ca în momentul în care trecem de această perioadă de criză, finalul anului 2026, până când sunt plafonate salariile în tot sectorul public, să ne putem pune problema unei analize serioase legate de nivelul cu care se majorează aceste salarii. Dar eu nu sunt aici să le spun oamenilor lucruri care nu pot fi făcute, ştiind situaţia dificilă în care ne găsim, sunt aici să le spun ceea ce se poate face în condiţiile date”, a adăugat Ilie Bolojan.