„A început procedura de pre-recepţie pe primul lot de autostradă pe care îl dăm în trafic anul acesta”, a declarat oficialul, subliniind că antreprenorul WeBuild (fost Astaldi) se află „pe ultima sută de metri” cu lucrările rămase pe cei aproximativ 15 kilometri care lipsesc pentru ca întreaga Secțiune 5 să fie completă.
Potrivit informațiilor furnizate de Ministerul Transporturilor și CNAIR, echipa de pre-recepție verifică în teren calitatea și finalizarea lucrărilor, în timp ce constructorul finalizează marcajele rutiere, semnalizarea verticală pe bretelele nodului rutier Curtea de Argeș, precum și montarea parapetelor de protecție.
În zona de conexiune cu DN73C se lucrează intens la sensul giratoriu, se toarnă asfalt pe breteaua de descărcare, iar pe întreg tronsonul se pregătesc ultimele detalii pentru siguranța rutieră.
Tronsonul ce urmează a fi inaugurat în iunie se întinde de la nodul rutier Băiculești până la conexiunea cu A1 București – Pitești. Finalizarea acestuia va permite circulația integrală pe autostradă între București și Curtea de Argeș, pe o distanță de aproximativ 140 de kilometri.
Anterior, în decembrie 2024, WeBuild a finalizat cu opt luni înainte de termen o porțiune de 16 km între Pitești și Băiculești, inaugurând astfel prima parte a Secțiunii 5.
- Lungime totală: 30,35 km
- Constructor: WeBuild (ex-Astaldi)
- Valoare contract: 356 milioane euro (fără TVA)
- Contract semnat: mai 2020
- Termene contractuale: 12 luni proiectare + 48 luni execuție
- Termen estimat finalizare: T2 2025
- Stadiu fizic (mai 2025): 92%
Autostrada Sibiu – Pitești, parte a Coridorului 4 Paneuropean, va avea în total peste 122 km și este împărțită în 5 secțiuni:
- Secțiunea 1 (Sibiu – Boița, 13,17 km): Deschisă circulației din decembrie 2022. Constructor: PORR.
- Secțiunea 2 (Cornetu – Boița, 31,3 km): În construcție, cu lucrări în curs pe viaducte și pregătiri pentru zonele montane. Constructor: firma turcească Makyol.
- Secțiunea 3 (Tigveni – Cornetu, 37,4 km): Lucrările de construcție au început în 2025. Asociere italo-română.
- Secțiunea 4 (Curtea de Argeș – Tigveni): În execuție. Constructorul PORR a finalizat forarea celor două galerii ale tunelului Momaia.
- Secțiunea 5 (Pitești – Curtea de Argeș): Va fi complet deschisă în iunie 2025.