Probleme majore pentru McDonald’s: a înregistrat cea mai mare scădere a vânzărilor din SUA de la pandemie

În ciuda unei legături de marketing cu filmul Minecraft și a ofertelor de prețuri extinse, clienții din SUA au făcut mai puține vizite la lanțul de burgeri în primele trei luni ale acestui an, comparativ cu anul trecut.

Directorul executiv Chris Kempczinski a declarat că clienții „se luptă cu incertitudinea”. Dar el a asigurat investitorii că firma poate „naviga chiar și în cele mai dure condiții de piață”.

McDonald’s lucrează de luni de zile pentru a încerca să reaprindă entuziasmul în rândul clienților, după ce a avut o reacție negativă din cauza creșterii prețurilor, în special din partea gospodăriilor cu venituri mici.

Cu toate acestea, veniturile la magazinele McDonald’s din SUA, care au fost deschise cel puțin un an, au scăzut cu 3,6% în primele trei luni ale anului 2025, comparativ cu un an mai devreme.

Aceasta este cea mai abruptă scădere a vânzărilor similare din SUA din cele trei luni până la sfârșitul lunii iunie 2020, când au fost în vigoare restricțiile pandemice.

Scăderea surprinzătoare a vânzărilor a coincis cu o contracție a economiei SUA, o contracție cu o rată anuală de 0,3% în primele trei luni ale anului 2025, prima scădere trimestrială a producției din 2022.

Reacționând la cifrele de creștere, președintele Trump a făcut apel la răbdare, spunând că are nevoie de „puțin timp” și a descris cifrele ca o reflectare a „economiei Biden”, o referire la predecesorul său ca președinte.

Cu toate acestea, Danni Hewson, șeful analizei financiare la AJ Bell, a spus că americanii sunt nervoși și reduc cheltuielile discreționare ca urmare.

„Sunt îngrijorați că prețurile vor crește și mai mult și că bugetele gospodăriilor, care resimt deja impactul inflației anterioare, vor fi întinse dincolo de punctul de rupere”, a spus ea.

„De asemenea, sunt nervoși cu privire la potențialul de pierdere a locurilor de muncă dacă economia continuă să se bâlbâie, pe măsură ce companiile încearcă să înțeleagă un mediu tarifar în evoluție”.

Cifrele McDonald’s reflectă primele două luni ale președinției lui Donald Trump, perioada de raportare încheindu-se chiar înainte de anunțurile tarifare făcute pe 2 aprilie.

Denumită „Ziua Eliberării”, această marjă a provocat și mai multă confuzie în rândul multor firme și consumatori.

Kempczinski a declarat: „Consumatorii de astăzi se luptă cu incertitudinea, dar pot conta întotdeauna pe McDonald’s […] pentru o valoare excepțională”.

„McDonald’s are o moștenire de 70 de ani de inovație, leadership și agilitate dovedită, toate acestea ne dau încredere în capacitatea noastră de a naviga chiar și în cele mai dificile condiții de piață și de a câștiga cotă de piață”, a adăugat el.

În aceeași perioadă de trei luni până în martie, scăderea vânzărilor McDonald’s din SUA a tras veniturile sale globale cu 1%, în ciuda creșterii vânzărilor din Japonia, Australia și Orientul Mijlociu.

Companiile au avut un amestec de reacții de când Trump a început să-și dezvăluie și să-și aplice planurile de tarife, care sunt o taxă pentru  o persoană sau o firmă care cumpără un bun din străinătate.

Săptămâna aceasta, gigantul tehnologic Intel a declarat că costurile vor crește și că o recesiune este mai probabilă din cauza tarifelor lui Trump.

Brandul de îmbrăcăminte sport Adidas a declarat că vor duce la prețuri mai mari în SUA pentru adidași populari, inclusiv Gazelle și Samba.

Între timp, gigantul de livrare DHL a întrerupt livrările în valoare de peste 800 de dolari din cauza politicii comerciale a SUA, înainte de a le ridica după ce a negociat „ajustări” la taxele vamale.

Multe companii și economiști au spus că noile tarife ar putea aduce probabil pierderi de locuri de muncă și „dureri” economice, cel puțin pe termen scurt.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Rusia vrea o ‘linie de securitate’ în interiorul Ucrainei, în apropiere de regiunea Kursk

Elena Lasconi, după plângerile penale anunţate de Nicuşor Dan şi Victor Ponta pe numele său: Dacă aş fi intrat în combinaţiile lor, astăzi aş fi fost preşedinta României. Dar nu am fost niciodată omul Sistemului şi nici nu voi fi!