Procter & Gamble va concedia 7.000 de angajaţi în următorii doi ani, în contextul unui mediu de consum tot mai incert, agravat de tarifele impuse de SUA care au afectat numeroase companii din sectorul bunurilor de consum, transmite Reuters.
Cel mai mare producător mondial de bunuri de larg consum intenţionează, de asemenea, să iasă de pe unele segmente de piaţă şi să vândă anumite branduri pe anumite pieţe, în cadrul unui plan de restructurare mai amplu pe doi ani.
”Nu este o abordare complet nouă, ci o accelerare intenţionată a strategiei actuale … pentru a câştiga într-un mediu tot mai provocator,” au declarat directorii P&G la o conferinţă Deutsche Bank la Paris.
Reducerea de 7.000 de locuri de muncă înseamnă aproximativ 6% din forţa de muncă a companiei şi vizează, în principal, funcţiile administrative şi de suport.
Directorul financiar Andre Schulten şi şeful operaţiunilor Shailesh Jejurikar au declarat că mediul geopolitic este ”imprevizibil” şi consumatorii se confruntă cu ”o incertitudine mai mare ca oricând.”
Tarifele vamale extinse ale preşedintelui Donald Trump au zdruncinat pieţele globale şi au alimentat temerile privind o posibilă recesiune în SUA. P&G a estimat un impact negativ de aproximativ 600 de milioane de dolari înainte de taxe în exerciţiul fiscal 2026, pe baza ratelor actuale ale tarifelor, care s-au schimbat frecvent în ultimele luni.
Analiza Reuters arată că războiul comercial a costat deja companiile cel puţin 34 de miliarde de dolari în pierderi de vânzări şi costuri mai mari. În aprilie, P&G a majorat preţurile la unele produse şi a transmis că este pregătită ”să folosească orice pârghie” pentru a atenua impactul tarifelor, în special prin creşterea preţurilor şi reducerea costurilor.
”Perioada de doi ani le oferă o oarecare flexibilitate în privinţa momentului şi a adâncimii tăierilor, având în vedere cât de volatilă e situaţia tarifelor,” a spus Christian Greiner, manager de portofoliu la F/m Investments, care deţine acţiuni P&G.
Restructurarea va simplifica structura organizaţională prin ”extinderea rolurilor” şi ”reducerea echipelor,” a precizat P&G.
”E ca o curăţenie de primăvară la scară mare – renunţarea la diviziile cu creştere scăzută şi la brandurile fără avantaj competitiv eliberează capital pentru a accelera expansiunea brandurilor de bază: Tide, Pampers şi Old Spice,” a comentat Michael Ashley Schulman, director de investiţii la Running Point Capital.
În ultimii ani, P&G a ieşit de pe piaţa din Argentina şi şi-a reorganizat operaţiunile din Nigeria. De asemenea, a vândut brandul Vidal Sassoon în China şi câteva branduri locale din America Latină şi Europa.
Compania a precizat că importă ingrediente de bază, ambalaje şi unele produse finite din China, însă aproximativ 90% din produsele pe care le vinde sunt fabricate în SUA.
La sfârşitul lunii iunie 2024, P&G avea aproximativ 108.000 de angajaţi. Concedierile vor afecta în principal personalul non-productiv (15% din acest segment).
P&G estimează că va înregistra cheltuieli de restructurare cuprinse între 1 şi 1,6 miliarde de dolari înainte de taxe pe parcursul celor doi ani, dintre care aproximativ un sfert vor fi costuri fără impact direct asupra fluxului de numerar.