Vânzările producătorului de materiale de construcţii Saint-Gobain au crescut în primul semestru cu 3,4% în monede locale şi cu 1,7% în raportările totale, ajungând la 23,9 miliarde euro.
”Vânzările au crescut cu 3,4% în monede locale şi cu 1,7% în raportările totale, ajungând la 23,9 miliarde euro, context ce reflectă deprecierea majorităţii monedelor în raport cu euro în al doilea trimestru (impact negativ al cursului de schimb de 2,8%). Impactul pozitiv de 3,9% generat de schimbările în structura grupului reflectă în principal patru achiziţii recente care consolidează profilul de creştere profitabilă al Saint-Gobain: CSR în Australia, Bailey în Canada, Cemix în America Latină şi FOSROC în India şi Orientul Mijlociu. Optimizarea profilului Grupului a continuat, de asemenea, prin efectul vânzărilor de active, în special cea a PAM Building (sisteme de canalizare pentru clădiri).
Pe o bază comparabilă, vânzările au scăzut cu 0,5%, susţinute de creşterea din regiunea Asia-Pacific, Americi şi Divizia de Soluţii cu Performanţă Ridicată, în timp ce Europa a înregistrat o scădere mai redusă. Cu un efect negativ al numărului de zile lucrătoare de 1% în primul semestru, volumele au fost practic stabile la un număr comparabil de zile lucrătoare (în scădere cu 1,5% la numărul efectiv de zile lucrătoare), marcând o îmbunătăţire clară faţă de a doua jumătate a anului 2024 (scădere de 2% la zile lucrătoare efective şi aproximativ 3% la zile lucrătoare comparabile). Preţurile au crescut cu 1%, datorită unei execuţii riguroase într-un mediu de costuri uşor inflaţionist şi valorii adăugate oferite clienţilor”, anunţă grupul.
Venitul operaţional a fost de 2,803 miliarde euro, în creştere cu 5% în monede locale (cu un impact valutar negativ de peste 3%), atingând un nivel record. Marja operaţională a atins, de asemenea, un nou record de 11,8% (faţă de 11,7% în primul semestru al anului 2024).
Grupul anunţă o contribuţie echilibrată la profitul operaţional din trei zone geografice: aproximativ 35% din America de Nord, 33% din Asia şi ţările emergente şi 32% din Europa de Vest. Acest profil geografic echilibrat a fost realizat prin rotaţia a circa 40% din vânzări începând cu 2018.
„Performanţa noastră din primul semestru al anului 2025 demonstrează încă o dată robusteţea noului profil al Saint-Gobain, caracterizat de creşteri în vânzări şi profitabilitate, în ciuda unei anumite reţineri prezente pe unele pieţe. Asia şi ţările emergente au continuat să susţină creşterea Grupului, iar Europa a înregistrat o nouă îmbunătăţire secvenţială, în timp ce America de Nord a cunoscut o uşoară scădere a vânzărilor. Integrarea achiziţiilor noastre recente ne-a permis să consolidăm calitatea profilului nostru, bazat pe un model de creştere profitabilă, dar şi să beneficiem de efectul echilibrării profiturilor obţinute în cele trei zone geografice. Modelul nostru operaţional descentralizat pe ţări, fără expunere directă la tarife vamale, este esenţial pentru capacitatea Grupului de a rezista şocurilor externe. În ciuda unui mediu macroeconomic în continuare contrastant şi a incertitudinilor geopolitice persistente, sunt încrezător că anul 2025 va fi un alt an de succes pentru Saint-Gobain”, spune Benoit Bazin, preşedinte şi chief executive officer.
Vânzările în Europa au scăzut cu 2,2% în prima jumătate a anului, cu volume în scădere cu 2,1% la numărul efectiv de zile lucrătoare şi cu aproximativ 1% la zile lucrătoare comparabile — o îmbunătăţire faţă de a doua jumătate a anului 2024 (când volumele au scăzut cu 3,1% la zile lucrătoare efective şi cu aproximativ 4% la cele comparabile), pe măsură ce pieţele construcţiilor s-au stabilizat sau au început să îşi revină, în funcţie de ţară.
Marja operaţională s-a redus doar foarte uşor, la 8,5% (faţă de 8,7% în primul semestru al anului 2024), reflectând scăderea volumelor, însă a fost susţinută de o bună gestionare a costurilor şi de stabilitatea preţurilor în prima jumătate a anului (preţurile fiind uşor în creştere în al doilea trimestru).
Saint-Gobain estimează o marjă operaţională de peste 11% în 2025.
Pentru acest an,grupul şi-a stabilit cheltuieli de capital de aproximativ 4,5% din vânzări, cu o alocare strictă către pieţele cu creştere structurală ridicată.
”Presupunând că nu va exista o încetinire majoră a creşterii globale cauzată de incertitudinile geopolitice, grupul estimează următoarele tendinţe: Europa: o revenire treptată, ţară cu ţară;
Americi: menţinerea unui nivel bun al activităţii în America Latină şi persistenţa tendinţei de încetinire a ritmului de construcţii noi în America de Nord, din cauza valorii ridicate a dobânzilor la credite imobiliare; Asia-Pacific: creştere condusă în principal de India, Asia de Sud-Est şi integrarea CSR în Australia”, menţionează grupul.