Proprietarii de Tesla s-ar putea trezi cu un proces. Compania îi dă în judecată pe șoferii care se plâng de defecțiuni ale mașinii

Ulterior, autoritățile rutiere chineze au concluzionat că vina aparține șoferului, deoarece nu a păstrat o distanță de siguranță. Totuși, Zhang a susținut că frânele nu au funcționat corect și a cerut Tesla să-i ofere datele tehnice complete ale vehiculului înainte de accident.

Tesla a refuzat, iar nemulțumită de lipsa de transparență, Zhang a început să protesteze public. A afișat o pancartă pe mașina avariată în fața unui showroom Tesla din Zhengzhou, iar mai târziu a urcat pe o mașină expusă la un târg auto, strigând că frânele Model 3 sunt defecte. Protestul său a devenit viral pe rețelele sociale din China, iar autoritățile au reținut-o timp de cinci zile.

În loc să primească răspunsuri, Zhang a fost dată în judecată de Tesla pentru defăimare. Compania a cerut despăgubiri de 5 milioane de yuani (aproximativ 684.000 de dolari), susținând că afirmațiile femeii au afectat reputația brandului.

În mai 2024, un tribunal din Shanghai a decis că Zhang trebuie să plătească 170.000 de yuani (peste 23.000 de dolari) și să își ceară scuze public. Ea a făcut apel, insistând că scopul său a fost să obțină transparență și răspunsuri, nu să denigreze compania.

În ultimii patru ani, Tesla a intentat procese împotriva a cel puțin șase proprietari de vehicule din China care au raportat defecțiuni tehnice sau accidente despre care au susținut că au fost cauzate de probleme mecanice. În plus, compania a atacat în instanță cel puțin șase jurnaliști și două publicații media care au publicat articole critice la adresa Tesla.

Potrivit unei analize a documentelor judiciare realizată de Associated Press, Tesla a câștigat toate cele unsprezece cazuri în care verdictul a fost cunoscut, două dintre ele fiind în prezent în apel.

În Statele Unite, Tesla s-a confruntat cu numeroase procese și plângeri privind siguranța vehiculelor sale, inclusiv legate de funcția Autopilot, probleme cu frânele și accelerarea neintenționată. Cu toate acestea, compania nu și-a dat în judecată clienții nemulțumiți, așa cum a făcut în China.

Totuși, Elon Musk a sugerat recent că ar putea începe să acționeze în justiție presa pentru articole critice despre Tesla.

Această strategie agresivă este neobișnuită în industria auto, unde producătorii evită în general să-și dea clienții în judecată pentru nemulțumirile lor. În schimb, Tesla pare să fi adoptat o tactică dură pentru a reduce criticile și a proteja imaginea brandului.

Gabriel Oprea intervine în dosarul generalului Cătălin Zisu: Precizările momentului după descinderi

Fiul lui Steffi Graf şi Andre Agassi face parte din echipa Germaniei pentru World Baseball Classic