„Este o teamă să se îndrepte către specialist, pentru că nu va mai primi de la medicul de familie, după ce i se pune un diagnostic, chiar simplu, de depresie, nu va mai primi de la medicul de familie acea adeverinţă că este apt şi atunci îşi pierde locul de muncă. Este important ca Ministerul Educaţiei să privească din perspectiva cadrului didactic, din perspectiva părintelui şi a copilului şi nu doar din perspectiva sesizării nevoii. Da, este nevoie, din punctul meu de vedere este nevoie de mai mult de atât, putem lucra pe prevenţie, putem să ajutăm cadrele didactice în ceea ce priveşte pregătirea, dezvoltarea personală, să le învăţăm cum să îşi gestioneze propriile emoţii şi cum să facă faţă unor clase cu număr diversificat de copii cu emoţii diferite,, la rândul lor cu emoţii diferite cadrul didactic nu este pregătit, el este pregătit pentru curriculum şi să facă hârtii şi aici s-a terminat”, a afirmat Daniela Bololoi
Aceasta a explicat că există 21 de specialităţi medicale care pot recomanda servicii conex-medicale de psihoterapie, însă procesul în urma căruia şedinţele de terapie ar fi decontate este unul extrem de greoi, pentru că e nevoie ca medicii din respectivele specialităţi să încheie contracte de colaborare cu psihologii care au propriile cabinete.
Ea spune că trebuie facilitat traseul pe care trebuie să îl parcurgă cei care au nevoie de astfel de servicii.
Întrebat, în cadrul unui podcast, cum pot fi ajutaţi profesorii care se confruntă cu depresie, anxietate şi burnout, ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a răspuns că le recomandă celor care au nevoie de ajutor specializat să se adreseze specialiştilor şi să se adreseze unui psiholog sau uni psihiatru, notează edupedu.ro.
„Da, încă există o stigmatizare puternică, dar nu atât de puternică cum era în urmă cu 10 ani sau cu 20 de ani. Lucrurile se schimbă. Până la urmă este un element de educaţie: atunci când doare nu are un dinte, mergi la stomatolog. Când ai o problemă psihologică, dacă eşti educat, mergi la un psiholog sau la un psihiatru, astfel încât îi încurajez să apeleze, cum să spun, ca un semn de educaţie, nu ca o vulnerabilitate sau ca o slăbiciune”, a afirmat ministrul Educaţiei.