Puma îşi adaptează lanţul de aprovizionare la tarifele din SUA şi sugerează posibile scumpiri

Brandul german de articole sportive Puma a redus semnificativ volumul de produse expediate din China către Statele Unite, pentru a-şi adapta lanţul de aprovizionare la noile tarife impuse de SUA, a declarat joi directorul financiar al companiei. De asemenea, Puma ia în calcul o posibilă creştere a preţurilor pe piaţa americană, transmite Reuters.

Compania se află într-o perioadă de tranziţie, după înlocuirea CEO-ului, în urma mai multor avertismente privind profitul. Fostul şef de vânzări al Adidas, Arthur Hoeld, va prelua conducerea Puma începând cu 1 iulie.

Puma a raportat vânzări de 2,08 miliarde de euro în primul trimestru, o creştere marginală de 0,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, uşor peste estimările analiştilor. Compania şi-a menţinut prognoza pentru 2025, fără a include impactul potenţial al tarifelor americane. Acest lucru a determinat o creştere de 8% a acţiunilor, deşi acestea rămân în scădere cu 43% de la începutul anului.

Impactul tarifelor şi relocarea producţiei

Similar rivalilor Adidas şi Nike, Puma ar fi puternic afectată dacă preşedintele Donald Trump va reimpune tarife majore asupra produselor din Asia de Sud-Est, măsură suspendată temporar până în iulie. Puma a redus ponderea produselor provenite din China pentru piaţa americană la doar 10%, urmând să o reducă şi mai mult. Vietnamul, Cambodgia şi Indonezia sunt acum principalii furnizori pentru SUA.

Directorul financiar Markus Neubrand a declarat că Puma va urmări eventualele scumpiri operate de concurenţă înainte de a lua măsuri similare: ”Nu vrem să fim primii care modifică preţurile pe piaţa americană.”

În total, 28% din produsele Puma provin din China, 26% din Vietnam şi 16% din Cambodgia.

Stocuri în creştere şi restructurare

Stocurile Puma au crescut cu 21% faţă de anul trecut, deoarece compania a livrat mai devreme produse în SUA pentru a evita tarifele. Vânzările en-gros în SUA şi China au scăzut cu 3,6%, însă vânzările directe către consumatori au crescut cu 12%, ajungând la 546,5 milioane de euro, susţinute de comerţul online.

În cadrul planului de reducere a costurilor, Puma va fi finalizat până la sfârşitul trimestrului al doilea concedierea a 500 de angajaţi la nivel global.

 

Cum se împart taberele în PSD pentru şefia partidului

Eurovision – Favoriţii ediţiei 2025 şi ultimii câştigători – VIDEO