Qatar a primit peste 1,5 milioane de vizitatori internaţionali în primul trimestru al anului 2025, potrivit cifrelor publicate de Arab News, în timp ce ţara continuă să avanseze cu strategia sa privind turismul, ancorată în evenimente, parteneriate strategice şi oferte de călătorii diverse.
Numărul este puţin sub cei 1,6 milioane de vizitatori înregistrati în aceeaşi perioadă din 2024.
Vizitatorii din ţările Consiliului de Cooperare al Golfului au reprezentat 36% din sosiri, urmaţi de Europa cu 28% şi Asia şi Oceania cu 20%, subliniind atractivitatea în creştere a Qatarului pe diverse pieţe.
Creşterea se aliniază cu obiectivul pe termen lung al Qatarului de a atrage şase milioane de vizitatori anual până în 2030. De asemenea, coincide cu a treia fază a Strategiei Naţionale de Dezvoltare a Qatarului (2024-2030), lansată în ianuarie 2024, care desemnează turismul ca un pilon crucial în agenda de diversificare economică a ţării.
„Realizările primului trimestru al anului 2025 demonstrează unele dintre rezultatele planificate ale abordării noastre pe termen lung în ceea ce priveşte dezvoltarea turismului”, a declarat Saad Bin Ali Al-Kharji, preşedintele Qatar Tourism şi preşedintele consiliului de administraţie al Visit Qatar.
Din totalul vizitatorilor, 51% au sosit cu avionul, 34% terestru şi 15% pe mare.
„O parte a dezvoltării transcende în aprofundarea colaborării pe pieţele locale, regionale şi internaţionale şi continuă să diversifice pieţele sursă, să îmbunătăţească experienţele vizitatorilor şi să consolidăm poziţia Qatarului ca destinaţie dinamică, pe tot parcursul anului. Suntem încântaţi că am primit 1,5 milioane în trimestrul 1 şi aşteptăm cu nerăbdare să primim mai mulţi oaspeţi în acest an”, a adăugat el.
În timpul sărbătorilor de Eid Al-Fitr, (care marchează sfârşitul lunii de post a Ramadanului), ţara a înregistrat cel mai mare număr de vizitatori din ultimii trei ani, atrăgând 214.000 de călători pe o perioadă de opt zile, o creştere de 26% faţă de 2024. Aproape jumătate (49%) dintre aceşti vizitatori au venit din ţările din Consiliul de Cooperare al Golfului, reprezentând o creştere de 18% faţă de anul precedent. Ocuparea hotelurilor în această perioadă a ajuns la 77%, în creştere faţă de 67% în anul precedent.
Industria ospitalităţii a raportat performanţe robuste în general în trimestrul 1, cu o rată medie de ocupare a hotelului de 71% şi 2,6 milioane de nopţi de cameră vândute. Motoarele cheie au inclus evenimente internaţionale majore, cum ar fi Web Summit Qatar, Expoziţia de bijuterii şi ceasuri de la Doha şi Festivalul Internaţional de Alimentaţie din Qatar.
Consolidându-şi poziţia de centru turistic regional, Qatar a găzduit şi cel de-al 51-lea Comitet Regional de Turism pentru Orientul Mijlociu al ONU.
De asemenea, Qatarul va găzdui anual Finala Campionatului Mondial de Triatlon T100 în parteneriat cu Organizaţia Triatleţilor Profesionişti până în 2030. Alte puncte importante includ FIFA Arab Cup Qatar 2025, Visit Qatar E1 Grand Prix of Electric Boats şi o serie de festivaluri şi evenimente sportive de mare profil, toate menite să îmbogăţească oferta turistică a Qatarului.