Şeful Cancelariei premierului, Ştefan Radu Oprea, a declarat joik, despre măsurile de raţionalizare a cheltuielilor publice şi de reducere a cheltuielilor cu personalul, la nivelul Cancelariei Prim-Ministrului, al Secretariatului General al Guvernului şi al autorităţilor care sunt sub directa coordonare, că s-a ajuns la un total de 1.814 funcţii de personal contractual şi funcţionari publici care pot fi reduse. El a precizat că vor mai fi reduceri de funcţii de conducere pentru că, reducând numărul de angajaţi, în organigramă, în anumite compartimente nu vor mai fi servicii şi atunci vor dispărea funcţii de şef-serviciu.
Ştefan Radu Oprea a declarat după şedinţa Executivului că prim-ministrul Marcel Ciolacu a anunţat că vor avea, la nivelul Cancelariei Prim-Ministrului, al Secretariatului General al Guvernului şi al autorităţilor care sunt sub directa coordonare a acestuia măsuri de reorganizare, măsuri de raţionalizare a cheltuielilor publice şi de reducere a cheltuielilor cu personalul.
”Am avut un efort care a început cu primirea de rapoarte de la fiecare din aceste instituţii, de analiză asupra felului în care funcţionează aceste instituţii, de consultare şi discuţii împreună cu domnul secretar general adjunct, cu domnul Ţuţuianu, cu fiecare dintre conducătorii acestor instituţii şi după această primă evaluare am ajuns la un total de 1.814 funcţii de personal contractual şi funcţionari publici care pot fi reduse”, a spus Oprea. El a precizat că asta înseamnă aproximativ 13,5% şi, de asemenea, funcţii de conducere care vor fi reduse – 12, adică un total de 11,5%
”Vă aduc aminte că deja a mai existat reducere în această direcţie prin legislaţia de anul trecut. Vor mai fi reduceri de funcţii de conducere pentru că, reducând numărul de angajaţi, în organigramă cu certitudine în anumite compartimente nu vor mai fi servicii şi atunci vor dispărea funcţii de şef-serviciu, având un număr mai mic de persoane şi astfel de lucruri ne aşteptăm să le vedem în perioada imediat următoare”, a mai afirmat şeful Cancelaţiei.
El a precizat că a prezentat astăzi în şedinţa de guvern obiectivele urmărite, eficientizarea instituţiilor dar şi să se răspundă în acelaşi timp nevoilor cetăţenilor şi mediului de afaceri.
”Sunt câţiva paşi care trebuie făcuţi în continuare şi care ţin de paşii deja întreprinşi referitori la consultarea instituţiilor şi autorităţilor publice. Acest lucru l-am făcut deja. Sunt instituţii care au organigrama, spre exemplu, aprobată prin CSAT. Va fi un parcurs mai lung pentru ele şi atunci vom veni cu hotărâri de guvern pentru a aprobarea organigramelor, hotărâri de organizare şi funcţionare a instituţiilor publice care rezultă în urma restructurării şi reorganizării”, a explicat Ştefan Radu Oprea.
Şeful Cancelariei a mai arătat că va fi nevoie de adoptarea unui act normativ, ordonanţă de urgenţă a guvernului pentru reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor şi reducerea cheltuielilor de personal în sistemul bugetar.
”Sigur, acest efort va trebui să continue la nivelul administraţiei publice centrale şi locale. Avem aceste discuţii în continuare şi am încercat să facem şi nişte criterii, astfel încât, în primul rând, ţintim locurile vacante. În al doilea rând, ţintim eliberarea locurilor a celor care sunt sub incidenţa deciziei Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie privitoare la imposibilitatea cumulului de pensie cu salariul şi cei care sunt funcţionari publici nu mai pot şi care cumulau pensia cu salariul nu mai pot continua activitatea. Apoi, cei care spre exemplu au avut măsuri disciplinare sau care nu, dar acestea toate vin în conformitate cu legislaţia de astăzi”, a completat Oprea.