Recesiunea lovește piața de gaming: Vânzările de console scad puternic în Rusia

#image_title

Aproximativ 38.000 de console de jocuri video au fost vândute în primele trei luni în Rusia, cu 20% mai puţine decât în aceeaşi perioadă a anului 2024, ceea ce a dus la o scădere de 34% a veniturilor pe această piaţă, până la 6,7 miliarde de ruble (aproape 85 de milioane de dolari), potrivit surselor din sectorul de retail consultate de Kommersant.

Cea mai populară consolă din Rusia este PlayStation, produsă de grupul japonez Sony, cu o cotă de piaţă de 67% (faţă de 71% în 2025), urmată de consola portabilă Steam Deck de la Valve, care a depăşit Microsoft pentru prima dată şi a ocupat 9% din piaţă.

Pe locul trei se află Xbox, care a scăzut la 8%, iar după consola Microsoft, care nu a reuşit niciodată să cucerească publicul rus, se află Nintendo Switch, care a reuşit să controleze 6% din vânzările înregistrate.

Experţii explică popularitatea tot mai mare a consolei portabile Steam Deck în Rusia prin mai multe motive, inclusiv restricţiile privind accesul consumatorilor ruşi la mărcile tradiţional mai populare, din cauza sancţiunilor impuse după începerea războiului din Ucraina în 2022, dar şi din cauza preţurilor mai accesibile.

“Este destul de dificil să cumperi conţinut pentru console fixe, iar Steam, în acest sens, oferă acces destul de uşor la jocuri video”, explică Anton Fomn, şef de proiect la Marvel Distribution.

Scăderea cererii de console de jocuri video ar putea fi asociată şi cu riscul ca aceste console să fie blocate de deţinătorii drepturilor de autor, precum şi cu incapacitatea jucătorilor ruşi de a utiliza legal magazinele online pentru jocuri PlayStation, Xbox şi Nintendo. Acest lucru contribuie, de asemenea, la preferinţa utilizatorilor de a achiziţiona jocuri video pentru computerele personale, care a fost cea mai comună platformă pentru a se bucura de acest tip de divertisment în Rusia.

Kommersant susţine că popularitatea tot mai mare a Steam Deck se explică şi prin faptul că este vorba de o consolă preferată de combatanţii ruşi din războiul din Ucraina, care au acum o putere de cumpărare mai mare, şi aleg această consolă ca o modalitate de a-şi petrece timpul liber, atunci când nu sunt în misiuni de luptă.

Analistul independent Alexander Surkov nu se aşteaptă ca cererea de console de jocuri video să scadă drastic până la sfârşitul anului, aşa cum s-a întâmplat până acum, datorită faptului că, în general, ruşii optează mai mult pentru acest tip de divertisment digital în detrimentul altor activităţi de agrement, cum ar fi cinematografia.

Cu toate acestea, încetinirea consumului se observă şi în alte sectoare, precum industria auto, la care se adaugă creşterea preţurilor produselor şi aşteptările referitoare la o recesiune economică, pe care autorităţile economice ruse le-au recunoscut recent.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Spitalul din Zărnești primește finanțare pentru Compartimentului de Primiri Urgențe

Ministrul Florin Manole, despre tranşa a doua din ajutorul de 400 de lei pentru pensionari, înainte de sărbători: Voi fi mereu susţinătorul mecanismului acesta. Suntem într-un guvern multicolor, va fi o decizie a guvernului Bolojan şi a coaliţiei