Record de vizitatori la festivalul Spotlight – 300.000 de persoane au asistat la spectacolele de lumină şi experienţele interactive/ FOTO

Cea de-a VIII-a ediţie Spotlight – Festivalul Internaţional al Luminii, eveniment organizat de Primăria Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti, a atras, între 11 şi 13 octombrie, aproximativ 300.000 de persoane au participat la experienţe imersive şi spectacole fascinante de video mapping şi au admirat instalaţiile luminoase multimedia de mari dimensiuni de pe Calea Victoriei şi de la ARCUB – Hanul Gabroveni.

Organizatorii Spotlight #8 mulţumesc partenerilor şi instituţiilor pentru sprijinul acordat în derularea acestui eveniment, artiştilor, pentru instalaţiile şi proiecţiile video care au transformat Capitala într-un veritabil festival al luminilor şi efectelor vizuale, şi, nu în ultimul rând, publicului, pentru magia creată, împreună, la cel mai spectaculos festival de light art al Bucureştiului.

Line-up-ul Spotlight 2024 a cuprins o varietate de evenimente new media, de la instalaţii luminoase interactive de mari dimensiuni la proiecţii de video mapping, care au pus, sub lumina reflectoarelor, tema acestei ediţii: Bucureşti 565. Conexiuni urbane. Celebrarea celor 565 de ani de atestare documentară a Capitalei a fost marcată printr-un dialog artistic multimedia unde fiecare lucrare a propus o reinterpretare digitală a dinamicii oraşului, precum şi a patrimoniului arhitectural şi cultural. Măsurile sustenabile, cu impact redus asupra mediului, conexiunea om-natură, dar şi congruenţa mediului urban cu natura au fost alte aspecte aduse în atenţia publicului prin intermediul artei digitale de către artişti români şi internaţionali.

Printre cele mai populare momente artistice ale festivalului, proiecţiile de video mapping pe clădirile istorice de pe Calea Victoriei au surprins ritmul şi energia oraşului şi au oferit vizitatorilor şansa unică de a fi „creatorii” actului artistic. Video mappingul şi instalaţia interactivă Energy – Power up your Future, creată de Les Ateliers Nomad, a fost în epicentrul atenţiei, unde publicul Spotlight a avut ocazia să interacţioneze digital cu Palatul Telefoanelor prin energia produsă de biciclete futuriste.

Artiştii Vali Chincişan şi Adistu au adus pe faţada Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I” o coregrafie luminoasă filmată intens de public: Era Fusion: Artistic Dialogues of Old and New a reunit elemente clasice cu interpretări contemporane într-un dialog artistic despre tradiţie şi inovaţie.

Arhitectura Teatrului Odeon a fost reconfigurată de naraţiunea vizuală Mozaic Urban a studioului MotionLab, o poveste în imagini abstracte a Bucureştiului, iar video mappingul Urban Pulse: The Flow of the City, creat de Mindscape Studio şi proiectat pe faţada Hotelului InterContinental Athénée Palace Bucharest, a redat fluxul energiei urbane prin sinergia dintre lumină şi sunet.


 

Spotlight 2024 a marcat şi deschiderea, la ARCUB, a expoziţiei dedicate unuia dintre cei mai reprezentativi ilustratori români cu proiecţia „Delir Controlat – Tudor Banuş”, realizată de Cultech – The Art Behind Technology. Imagini şi simboluri bizare au îmbrăcat clădirea – monument istoric a hanului în elemente fantastice, într-un univers de forme fluide.

Momentul Raiffeisen Bank România de pe Calea Victoriei la Spotlight a fost, de asemenea, printre cele mai vizitate locaţii ale festivalului: copii şi adolescenţi au fost adevărate staruri pe catwalk-ul interactiv şi s-au fotografiat pe leagăne şi balansoare luminoase.

Pe parcursul celor trei zile de festival, instalaţiile multimedia de mari dimensiuni au reconfigurat Calea Victoriei într-un veritabil laborator al artei contemporane. Prezent în premieră la Spotlight, artistul vizual Julien Menzel a prezentat lucrările Echo, la Muzeul Naţional de Artă al României, o experienţă sinestezică în care sunetul şi lumina au fost inseparabile, precum şi instalaţia animată prin LED mapping Phénix, în Piaţa George Enescu, printre cele mai apreciate de vizitatori, care s-au lăsat „îmbrăţişaţi” de aripile gigantice ale păsării mitologice, reinterpretată în variantă modernă.

Calea Victoriei a fost, totodată, scena unei suite de lucrări contemplative: amplasată în Piaţa Revoluţiei, instalaţia Asklipion a light designerului Émilien Guesnard a devenit un spaţiu dedicat vindecării şi introspecţiei, unde pulsaţii luminoase au evocat fluxul vital al unui ecosistem compus din lămpi cu plante conservate, iar Silent Prayer, proiect realizat de 360 Revolution, a creat pe Monumentul Renaşterii iluzia de suspendare atemporală prin proiecţii holografice şi jocuri de lumini şi sunet. Angel Radios a artistului Mihai Popescu, unde publicul a dialogat cu fasciculele luminoase proiectate de siluete angelice, şi Sunny Side Up, propunerea studioului de creaţie Kaustik, au fost, de asemenea, alte momente Spotlight atractive pentru vizitatori.

La fel ca la ediţiile anterioare, momentul Discoball al celor de la 360 Revolution a fost, timp de trei zile, centrul distracţiei pe Calea Victoriei. Entuziasmul şi energia a mii de bucureşteni au cuprins Calea Victoriei, într-o adevărată petrecere în aer liber, unde locuitorii oraşului au dansat şi au cântat pe ritmurile muzicii mixate de DJ-ii Radio Europa FM şi Virgin Radio România, sub proiecţiile fasciculelor luminoase pe clădirile din zona Magazinului Muzica.

Alexandru Rafila: Investiţiile numeroase în ambulatorii de specialitate şi controlul mult mai bun al infecţiilor vor contribui la rezilienţa sistemului de sănătate faţă de o posibilă criză

Justiţia suedeză confirmă deschiderea unei anchete pentru viol la Stockholm, dar nu menţionează numele lui Mbappe