Regiunile montane şi marile oraşe au fost cele mai populare destinaţii din România, în acest an (analiză)

Regiunile montane şi marile oraşe precum Braşov, Bucureşti, Cluj-Napoca, Sibiu şi Sinaia au fost cele mai populare destinaţii din România în primele nouă luni din acest an, potrivit unei analize realizate de o agenţie de turism online.

„Cele mai populare destinaţii din România, conform preferinţelor utilizatorilor platformei Travelminit.ro, înregistrate în primele luni ale anului, includ regiunile montane şi marile oraşe precum Braşov, Bucureşti, Cluj-Napoca, Sibiu şi Sinaia. Preţul mediu pentru o noapte de cazare a crescut cu aproximativ 8% faţă de anul trecut, sectorul SPA înregistrând cea mai mare creştere, de 16%. Regiunile montane au urmat cu o creştere de 10%, iar oraşele cu 8%. Concret, o noapte de cazare pentru o persoană costă în medie 169 lei în zonele montane, 191 lei în destinaţiile SPA şi 161 lei în oraşe”, se arată într-un comunicat transmis miercuri.

Pentru cupluri, un sejur de două nopţi a costat în medie 811 lei, reflectând o creştere de 6,5% faţă de anul trecut. Un sejur de două nopţi pentru două persoane în zonele montane a costat în medie 775 lei, în oraşe – 694 lei şi în destinaţiile SPA – 908 lei. Călătoriile de familie de patru nopţi au arătat o creştere generală de 8,7% comparativ cu 2023, cu creşteri notabile în destinaţiile montane (2.038 lei), destinaţiile SPA (2.183 lei) şi oraşe (1.832 lei), precizează Travelminit.ro.

Perioadele de călătorie cele mai populare în acest an au inclus weekendul de după începerea vacanţei şcolare, începând cu 21 iunie, weekendul prelungit de Sfânta Maria, din luna august, şi ultimele două weekenduri din iulie.

Conform cifrelor centralizate la sfârşitul lunii septembrie, deşi piaţa turismului intern a stagnat comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023, litoralul românesc a rămas principala destinaţie de vacanţă pentru sejururile de vară ale românilor, cu un cost mediu al pachetului aproape de cel din sezonul trecut.

Urmare a impactului pe care inflaţia l-a avut asupra bugetelor de vacanţă, românii au ales să meargă la mare în capete de sezon. În context, compania Litoralulromanesc.ro a înregistrat o creştere a vânzărilor de aproximativ 20% comparativ cu 2023, raportând vânzări de peste 270 milioane lei, faţă de 224 milioane lei în sezonul trecut. Creşterea volumului de turişti a fost de aproximativ 14%, cu peste 265.000 de persoane care şi-au rezervat sejurul la mare în 2024 prin intermediul agenţiei de turism, dintre care 38% au plătit cu cardul de vacanţă.

Pe litoral, turiştii români au preferat hotelurile de 3 şi 4 stele, iar cel mai mare interes a fost pentru pachetele all-inclusive şi cele care includ cazare, mic dejun şi servicii suplimentare, cum ar fi accesul la piscină, plaja privată şi locurile de joacă pentru copii.

Durata medie a sejurului a fost de 4,6 nopţi, iar valoarea medie a pachetului de cazare, de 544 euro pentru două persoane, a rămas la nivelul din 2023. În clasamentul staţiunilor preferate de români pentru vacanţa de vară, primele două poziţii sunt ocupate de Eforie Nord şi Mamaia, la o diferenţă foarte mică, cu menţiunea că Mamaia a înregistrat o creştere mai mare a numărului de rezervări faţă de 2023. Neptun-Olimp ocupă a treia poziţie.

În sezonul estival din 2024, nu au existat schimbări semnificative în ceea ce priveşte gradul de satisfacţie a turiştilor faţă de serviciile primite. Potrivit celor peste 15.000 de turişti care au oferit feedback la finalul sejurului lor pe litoral, curăţenia hotelurilor a fost evaluată cu 8,50 din 10, serviciile primite – cu 8,19, poziţionarea hotelului – cu 8,92, personalul – cu 8,46 şi raportul calitate-preţ – cu 8,08. Singura categorie care a obţinut o medie sub 8 (nota generală de 7,80) este cea referitoare la facilităţile unităţilor de cazare, note apropiate de cele din 2023.

„Pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS), în timp ce călătoriile externe au crescut, turismul intern a reuşit să îşi menţină poziţia. Această cerere susţinută subliniază importanţa păstrării turiştilor în România şi îmbunătăţirea ofertei locale. Totuşi, competiţia internaţională continuă să ne provoace, ceea ce impune inovaţii şi îmbunătăţiri în sectorul turismului internă”, a declarat Timea Imecs-Ambrus, CEO al Travelminit.ro, în comunicat.

Szallas Group deţine produse digitale de călătorie în Polonia (Nocowanie.pl), România (Travelminit.ro), Ungaria (Szallas.hu), Cehia (Hotel.cz) şi Croaţia şi dispune de o bază de date cu peste 80.000 de parteneri de cazare, oferind o varietate de servicii suplimentare (de exemplu: cupoane de reducere, servicii turistice şi pachete wellness). Szallas Group a devenit parte din Wirtualna Polska Holding în 2022.

Fondată în Cluj-Napoca, platforma Travelminit include peste 8000 de unităţi de cazare (hoteluri, pensiuni şi apartamente) din întreaga Românie, oferind o gamă variată de opţiuni de cazare în întreaga ţară (destinaţii la mare, montane, spa şi oraşe mari) şi este lider în rezervările cu carduri de vacanţă. Din 2020, Travelminit face parte din Szallas Group. AGERPRES/(AS – editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)

Sursa: www.agerpres.ro

Nicuşor Bancu, mesaj pentru fanii Universităţii Craiova: Vreţi să arătăm întregii ţări că putem trece împreună prin momentele dificile? Atunci haideţi să umplem

Ministerul Finanţelor lansează, miercuri, a cincea emisiune de titluri de stat Fidelis din 2024