Iniţial, Renault, cel mai mare acţionar de la Nissan, anunţase că este deschis în principiu la ideea unei fuziuni între Honda şi Nissan.
Acţiunile producătorului auto nipon Nissan s-au prăbuşit miercuri la bursa de la Tokyo, după ce în presă au apărut informaţii referitoare la abandonarea proiectului de fuziune cu rivalul japonez Honda, ale cărui acţiuni au înregistrat creşteri la bursă.
Cotidianul financiar Nikkei şi alte media japoneze au dezvăluit că Honda ar fi propus Nissan să devină o subsidiară a sa, în locul unei fuziuni între egali cum s-a anunţat iniţial în luna decembrie 2024, când cei doi producători auto japonezi au informat că negociază o fuziune care ar putea da naştere celui de al treilea mare producător mondial de automobile. Opoziţia vehementă a Nissan la ideea de a deveni o subsidiară a Honda a stat în spatele deciziei de a abandona discuţiile, susţine Nikkei.
Aceste informaţii au influenţat miercuri bursa de la Tokyo, acţiunile Nissan înregistrând o cădere de 4,86%, după care operatorul bursier a decis să le suspende de la tranzacţionare până când vor fi clarificate informaţiile apărute în presă. În schimb, acţiunile Honda au închis şedinţa de miercuri cu o creştere de 8,18%, după ce în cursul şedinţei au înregistrat chiar şi un avans de 12%.
„Acest articol nu este bazat pe informaţiile furnizate de Nissan. Intenţionăm să ne clarificăm poziţia până la mijlocul luni februarie când vom face un anunţ”, a comentat Nissan. Producătorul auto japonez urmează să dea publicităţii rezultatele sale trimestriale în data de 13 februarie.
Honda şi Nissan sunt al doilea, respectiv al treilea constructor auto japonez, după Toyota. Însă valoarea de piaţă a Honda este de aproape cinci ori mai mare decât cea a Nissan. În plus, Nissan este în plin plan de restructurare şi vizează disponibilizarea a 9.000 de angajaţi şi reducerea a 20% din capacităţile sale globale.
Nissan a fost lovit mai dur decât alţi producători auto de tranziţia la automobilele electrice, în contextul în care nu şi-a revenit încă după mai mulţi ani de criză provocată de arestarea şi înlăturarea fostului preşedinte Carlos Ghosn, în 2018.