RETROSPECTIVĂ 2024 MotoGP: Ce echipă poate provoca supremaţia Ducati în sezonul 2025?

După ce Ducati a câştigat 19 din cele 20 de etape al sezonului 2024 de MotoGP, marea întrebare este dacă rivalii săi pot să ajungă din urmă producătorul italian care a câştigat ultimele cinci titluri la constructori cu o dominare accentuată a campionatului, conform Reuters.

Când Ducati a câştigat campionatul în anul 2020, a învins Yamaha cu 17 puncte. În acest sezon, Ducati a câştigat 722 de puncte şi a şi-a adjudecat titlul la constructori cu şase runde înainte de final, în timp locul secund a revenit lui KTM, cu 327 de puncte.

Implicarea unui număr cât mai mare de motociclete pe grila de start decât orice alt constructor a ajutat de asemenea marca italiană, dar Ducati a avut o motocicleta mai bună la toate aspectele, cu şase piloţi diferiţi obţinând 53 de clasări pe podium anul acesta.

Chiar dacă echipa de fabrică a ratat titlul la piloţi, Francesco Bagnaia eşuând în obţinerea celui de-al treilea titlu mondial consecutiv cu Desmosedici G24, rivalul său Jorge Martin, de la Pramac Racing, conducând aceeaşi motocicletă, a arătat că a fost efectiv de neînvins.

Împreună, Martin şi Bagnaia au doborât recordurile pe turul de circuit la nivel mondial şi au dus bătălia pentru titlu până în ultima etapă, în care spaniolul s-a impus, câştigând coroana mondială, după ce anul trecut o pierduse tot în ultima cursă.

Modelul GP24 a fost cu mult mai bun faţă de oricare altă motocicletă. Abilităţile lui Marc Marquez, de şase ori campion MotoGP pe vechiul model G23 în sezonul său de debut la Ducati, i-au permis să încheie pe locul trei şi să obţină mutarea la echipa de fabrică pentru anul viitor.

”Anul 2024 a fost unul stratosferic pentru Ducati”, a spus managerul general Luigi Dall’Igna.

”Am doborât recordul pentru victorii şi recordul de podiumuri, iar cireaşa de pe tort a fost plasarea a opt modele Desmosedici GP pe pistă în cursa de sprint din Thailanda”, conform managerului general al lui Ducati.

Pentru prima dată în mai mult de un secol, nicio motocicletă japoneză nu a câştigat un Mare Premiu, iar cel mai bun motociclist al unei mărci nipone a fost Fabio Quartararo, campion cu Yamaha în 2021, care a încheiat pe locul 13 în clasament.

În căutarea unei soluţii, Honda a numit un european în poziţia de director tehnic pentru prima dată, semnând cu fostul responsabil al echipei Aprilia, Romano Albesiano.

Yamaha a procedat similar când l-a angajat pe Max Bartolini în speranţa că acesta nu doar că va aduce experienţa sa de la Ducati, dar va institui o schimbare în cultura echipei care a rezistat deseori schimbărilor bruşte.

Sezonul următor va cuprinde de asemenea o schimbare mare la linia de start de vreme ce mulţi motociclişti au schimbat echipele, inclusiv campionul MotoGP, Jorge Martin, care a făcut trecerea la Aprilia după decizia echipei de fabrică Ducati de a semna cu Marquez.

Odată cu retragerea lui Alex Espargaro, Aprilia va avea o nouă pereche de piloţi, cu Marco Bezzecchi, care va face echipă cu Martin.

Jack Miller nu a reuşit să impresioneze la KTM în acest sezon, iar australianul a revenit la Pramac Racing, care s-a întors la motocicletele Yamaha după semnarea unui parteneriat pe mai mulţi ani.

Locul său la KTM a fost acordat debutantului Pedro Acosta care a depăşit constant motocicletele de fabrică pe o motocicletă de serie, terminând pe locul şase în clasament.

Toţi aceştia vor avea o misiune dificilă, totuşi, de vreme ce Ducati îi va avea pe Bagnia şi pe Marquez, care au împreună opt titluri mondiale la piloţi şi vor porni în căutarea celui de-al şaselea consecutiv titlu la constructori. AGERPRES/(AS-autor: Liviu Tatu, editor: Mihai Ţenea, editor online: Anda Badea)

Autorităţile ucrainene au informat că o rachetă rusească ar fi trecut prin spaţiul aerian al României: MApN a negat informația

Cod galben de inundații pe râuri din patru județe