Revoluția Apple: Cum tehnologia AI din iPhone 16 influențează piața și așteptările pentru sezonul sărbătorilor

CEO-ul Apple, Tim Cook, a declarat că Apple Intelligence, un set de instrumente AI, va „supraîncărca” iPhone 16 atunci când a prezentat noul dispozitiv luna trecută. Joi, lumea a avut prima imagine de ansamblu a impactului tehnologiei AI a Apple asupra vânzărilor de iPhone.

Vânzările de iPhone pentru cele trei luni încheiate în septembrie au depășit așteptările analiștilor, potrivit cifrelor publicate de companie joi. Vânzările de iPhone au ajuns la 46,2 miliarde de dolari, în creștere cu peste 5,5% față de aceeași perioadă a anului precedent, conform raportului de câștiguri al Apple după închiderea bursei.

Acest lucru este important deoarece rezultatele Apple pentru al treilea trimestru includ doar puțin peste două săptămâni de vânzări de la deschiderea precomenzilor pentru iPhone 16, pe 13 septembrie. (Dispozitivele au fost lansate oficial în magazine pe 20 septembrie.)

Deși este doar o mică parte din vânzările totale pe durata de viață a iPhone 16, aceasta oferă o primă privire asupra cererii pentru dispozitivul pe care Apple speră să-l utilizeze pentru a depăși o perioadă lungă de scădere a vânzărilor. Veniturile totale ale Apple au scăzut de la un an la altul timp de patru trimestre consecutiv anul trecut, în parte din cauza cererii slabe pentru iPhone și a incertitudinilor economice.

După ce a eșuat în repetate rânduri să ofere consumatorilor un motiv captivant pentru a face upgrade, unii analiști cred că Apple Intelligence, o actualizare software care a introdus funcții AI în întregul iPhone 16, ar putea declanșa un „superciclu” de vânzări, de care compania are mare nevoie, conform CNN.

Noile modele iPhone 16 au fost expuse la lansarea din 20 septembrie 2024, la magazinul Apple de la The Grove, Los Angeles, California. Apple a anunțat pe 9 septembrie 2024 un nou iPhone creat pentru inteligența artificială generativă, în încercarea de a crește vânzările și de a demonstra că ține pasul în cursa tehnologică.

Rezultatul vânzărilor de iPhone din al treilea trimestru include și vânzările modelelor anterioare de iPhone din acest trimestru, dar sugerează că iPhone 16 a contribuit la o ușoară creștere a vânzărilor. În trimestrul de anul trecut, când s-a lansat iPhone 15, vânzările de iPhone au crescut cu aproximativ 2,8% de la an la an.

Creșterea îmbunătățită a vânzărilor de iPhone a ajutat la creșterea totală a veniturilor companiei cu 6% de la an la an, ajungând la 94,9 miliarde de dolari, ușor mai mult decât au prezis analiștii, deși profiturile au scăzut cu 35% față de trimestrul de anul trecut.

„(iOS) 18.1 are o rată de adopție de două ori mai mare decât (iOS) 17.1,” a spus Cook. „Deci, asta arată clar un nivel de interes din partea utilizatorilor.”

Acțiunile Apple (AAPL) au scăzut cu aproximativ 1% în tranzacțiile după închidere, după publicarea raportului.

Rezultatele vin după ce Apple a lansat săptămâna aceasta primele funcții Apple Intelligence pentru iPhone 16, precum și pentru modelele iPhone 15 Pro, incluzând noi instrumente de scriere și capacitatea de a înregistra, transcrie și rezuma apelurile. Asta înseamnă că cei care au cumpărat iPhone 16 în prima lună de la lansare nu au avut acces la aceste funcții AI până de curând.

Implementarea treptată a noilor capabilități și funcții — mai multe oferte Apple Intelligence fiind așteptate în decembrie odată cu iOS 18.2 — ar putea însemna că fanii Apple nu au simțit o urgență mare să facă upgrade la iPhone 16.

Înainte de raportul de joi, investitorii de pe Wall Street s-au concentrat intens pe „primele indicații despre performanța ciclului iPhone 16”, precum și pe orientările companiei pentru vânzările din al patrulea trimestru, a declarat analistul CFRA Research Angelo Zino într-o notă de cercetare înainte de raport.

Investitorii au urmărit, de asemenea, cifrele de vânzări din China, una dintre cele mai mari și importante piețe ale Apple. Producătorul de iPhone a redus prețurile în China la începutul acestui an în fața unei competiții acerbe din partea rivalilor locali, dar analiștii au sperat că iPhone 16 ar putea contribui la o revenire, în ciuda unor obstacole în lansarea funcțiilor Apple Intelligence în regiune.

Vânzările din al treilea trimestru în China au rămas aproape neschimbate față de anul anterior, la puțin peste 15 miliarde de dolari, dar au fost sub estimările de 16,1 miliarde de dolari ale analiștilor, conform estimărilor Refinitiv.

Majoritatea analiștilor au spus înainte de raport că nu sunt prea îngrijorați dacă cifrele vânzărilor din septembrie nu sunt impresionante. În schimb, cel mai important trimestru — ca întotdeauna pentru Apple — va fi actualul trimestru de sărbători.

Analistul Wedbush, Dan Ives, a declarat recent într-o notă pentru investitori că estimează că există aproximativ 300 de milioane de iPhone-uri la nivel global care nu au fost actualizate de peste patru ani, adăugând că „un sezon de sărbători extraordinar este probabil pe drum.”

Iar după raportul de joi, analistul Emarketer, Jacob Bourne, a declarat că „lansarea treptată a Apple Intelligence ar putea limita puțin dinamica ciclului de upgrade al dispozitivului, dar combinația dintre creșterea robustă a veniturilor din servicii și cererea sănătoasă pentru iPhone 16 poziționează bine Apple pentru sezonul de sărbători.”

Sursa: www.stiripesurse.ro

Volodimir Zelenski și-a prezentat planul de victorie, dar pe teren rușii rup tot: Avans uriaș în Donețk, în numai câteva zile

MAE: Şapte români din cei 16 declaraţi dispăruţi după inundaţiile din Spania sunt în siguranţă