Potrivit acestor date, anul trecut, 77% din utilizatorii de internet au cumpărat sau comandat bunuri sau servicii de uz personal online, în creştere de la un nivel de 59% în 2014, ceea ce reprezintă o creştere de 17 puncte procentuale.
Cele mai mari procente de utilizatori de internet care au făcut achiziţii online în 2024 au fost înregistrate în Irlanda (96%), Ţările de Jos (94%) şi Danemarca (91%). La polul opus, Bulgaria a avut cel mai mic procent de utilizatori de internet care au făcut achiziţii online anul trecut (57%), urmată de Italia şi România, ambele cu 60%.
Dacă comparăm însă situaţia din 2024 cu cea din 2014, cele mai importante creşteri au fost înregistrate în România (avans de 43 de puncte procentuale de la 17% până la 60%), Ungaria (de la 42% până la 79%) şi Lituania (de la 36% până la 72%).
Cele mai frecvente bunuri achiziţionate online în 2024 au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv articolele sportive), încălţămintea şi accesoriile, 45% dintre utilizatorii de internet făcând astfel de achiziţii în ultimele trei luni. Acestea au fost urmate de livrare de alimente de la restaurante, lanţuri fast-food şi servicii de catering (21%), cosmetice şi produse de wellness (20%), mobilă şi accesorii pentru casă sau articole pentru grădină (19%). Următoarea categorie au fost echipamentele sportive, reviste, ziare şi suplimente pentru sănătate precum vitamine, fiecare cu o cotă de 16%.