S-a anunțat cauza tragediei faroviare din Olt: La o primă analiză!

„Acum am intrat în Slatina, vin de acolo. La o primă analiză – a fost acolo şi directorul de la Regionala Craiova a CFR Infrastructură şi era aşteptat şi un cenzor şef de la Bucureşti – ei spun că de vină ar fi viteza, că ar fi depăşit 60 km/h. Acum, eu nu ştiu ce să spun, nu sunt un mare specialist în căi ferate, dar nu mi se pare o viteză extraordinar de mare încât un vagon să deraieze, să sară de pe şine. În orice caz, acolo era linie dreaptă”, a declarat, miercuri, pentru News.ro prefectul judeţului Olt, Ştefan Nicolae.

Oficialul a precizat că, deocamdată, nu se poate spune dacă au existat probleme la linia ferată care să fi cauzat deraierea vagoanelor unuia din cele două trenuri private de marfă implicate în accidentul feroviar produs, miercuri, pe Magistrala 100, între staţiile CF Mihăeşti şi Radomireşti.

„E posibil orice, deocamdată nu ştim, în zona aia (n. red. – unde a avut loc accidentul) linia era ruptă, era făcută praf. E greu până nu se pronunţă nişte oameni de specialitate”, a precizat prefectul.

Potrivit prefectului Ştefan Nicolae, conductorul de tren a decedat în urma accidentului, însă ajutorul său, care era în partea dreaptă, nu a păţit nimic.

„Chiar cu dumnealui am discutat ca să aflu primele date şi mi-a spus că efectiv s-au pomenit în faţă cu un vagon, care era gol şi avea deasupra nişte platforme de transport autoturisme, dar care erau goale. Locomotiva a deraiat destul de mult. Sunt trei stâlpi rupţi şi, dincolo de, Doamne ferestie, persoana decedată, că vorbim de pierderea unei vieţi, sunt costurile astea cu transbordarea, pentru că e o cale ferată extrem de importantă. În aceste condiţii, trenurile de marfă nu vor mai putea face transporturi, iar transportul de călători o să fie cu transbordare de persoane”, a afirmat prefectul de Olt.

Acesta a mai spus că, din informaţiile pe care le are la acest moment, au plecat din Bucureşti spre locul accidentului două macarale, una de 125 de tone şi alta de 200 de tone pentru a ridica vagoanele răsturnate.

„De asemenea, a venit Criminalistica, aşteptau Medicina Legală… Decedatul este din judeţul Giurgiu şi are în jur de 60 de ani, după cum mi-a spus însoţitorul lui, cu care am stat de vorbă”, a precizat prefectul.

Ştefan Nicolae a mai explicat că cele două trenuri de marfă implicate în accidentul feroviar se deplasau, în sensuri opuse, unul pe lângă celălalt, iar la un moment dat un vagon deraiat de la una dintre garniturile feroviare a sărit în faţa locomotivei celuilalt tren, persoana decedată fiind conductorul acestei locomotive a trenului care circula dinspre Curtici spre Giurgiu.

Potrivit prefectului, lucrările pentru refacerea liniei avariate ar dura, conform estimărilor specialiştilor, „undeva la trei-patru zile”, dar este posibil să dureze mai mult.

Două trenuri private de marfă au fost implicate miercuri dimineaţă, într-un accident feroviar, la ieşirea din staţia CFR Mihăeşti spre Caracal, judeţul Olt. Şeful unuia dintre trenuri, grav rănit în urma accidentului, a decedat. AGIFER investighează accidentul.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Cătălin Zisu – Generalul trecut în rezervă și acuzațiile de corupție

Traian Băsescu îi ‘oferă cheia’ lui Donald Trump: Dacă tot vrea să facă o afacere imobiliară, vino nene și cumpără Nordisul de la noi