Tehnologia dezvoltată ar putea permite ca bateriile să ofere o autonomie de până la 4.800 de kilometri cu o singură încărcare.
Această descoperire intervine într-un context în care mulți șoferi ezită să adopte vehiculele electrice din cauza limitărilor actuale ale autonomiei, în medie între 300 și 500 de kilometri.
O astfel de inovație ar putea elimina unul dintre principalele obstacole în adoptarea pe scară largă a mașinilor electrice, și anume, nevoia de a căuta frecvent stații de încărcare pe parcursul călătoriilor lungi.
Cercetătorii sud-coreeni au abordat o problemă tehnică esențială cu privire la utilizarea siliciului în bateriile litiu-ion. Deși siliciul are un potențial ridicat pentru stocarea energiei, acesta se extinde și se contractă la fiecare ciclu de încărcare, ceea ce duce rapid la deteriorare.
Soluția propusă reduce semnificativ acest efect de umflare, facilitând o utilizare stabilă a siliciului, ceea ce ar putea permite bateriilor să stocheze până la de zece ori mai multă energie comparativ cu variantele curente.
Această descoperire transformă fundamentul chimiei pe care se bazează aceste baterii, având aplicabilitate posibilă nu doar în industria auto, ci și în alte sectoare precum energia solară, dispozitivele portabile și infrastructura urbană energetică, scrie incredibilia.ro.
În ciuda rezultatelor favorabile, tehnologia nu este încă pregătită pentru producția de masă. Cercetătorii trebuie să testeze scalabilitatea și integrarea tehnologiei în condiții reale, incluzând variabilitatea temperaturilor și presiunile ridicate.
Cu toate acestea, industria auto este atentă la aceste progrese, iar mari companii precum Tesla, Kia și Hyundai au investit substanțial în această direcție.
Dacă aceste inovații vor confirma așteptările, viitorul mobilității electrice ar putea vedea vehicule capabile să parcurgă distanțe lungi, precum traseul București–Lisabona, fără necesitatea unei opriri pentru încărcare.