Şantierul Naval Orşova a realizat un profit net în creştere la 5,6 milioane de lei, în primele 9 luni

Şantierul Naval Orşova a realizat un profit net de 5,62 milioane de lei în primele 9 luni din acest an, în creştere cu 41,08%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform unui raport transmis Bursei de Valori Bucureşti.

Societatea a realizat, în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2024, o cifră de afaceri de 72,2 milioane de lei, mai mică cu 11,72% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, şi un profit brut de 6,999 milioane de lei, mai mare cu 56,88%.

În primele nouă luni, veniturile operaţionale, în sumă de 72,455 milioane de lei, au scăzut cu 11,77% faţă de cele înregistrate în perioada similară din anul 2023.

Cheltuielile operaţionale, în sumă de 66,135 milioane de lei au înregistrat de asemenea o scădere cu 15,06%.

Potrivit raportului, în cele 9 luni ale anului 2024, la sediul principal al societăţii, au fost finalizate şi livrate clienţilor externi un număr de 5 nave, respectiv 1 tanc de de 135 m lungime, două tancuri de 110 m lungime, o navă tip container de 86 m lungime şi un pasager de 80 m lungime.

Compania menţionează că în ceea ce priveşte nava tip container de 86 m lungime, deşi a fost finalizată în perioada analizată, în conformitate cu clauzele contractuale, transferul dreptului de proprietate s-a făcut la sosirea acesteia la Rotterdam, iar recunoaşterea venitului, raportat la IFRS, a avut loc în luna octombrie 2024, fapt ce a determinat nerealizarea prevederilor bugetare.

Şantierul Naval Orşova a luat fiinţă în 1890, ca un mic atelier destinat reparării navelor ce participau la construirea canalului navigabil de la Porţile de Fier – SIP Iugoslavia. După anul 1991 s-a schimbat forma de organizare şi denumirea, înfiinţându-se societatea pe acţiuni Şantierul Naval Orşova SA, conform datelor de pe site-ul companiei. Potrivit datelor BVB, la sfârşitul lunii iunie 2024 principalii acţionari ai companiei erau Longshield Investment Group S.A., care deţinea 47% din capitalul social, şi Sea Container Services, tot cu 47%.

Deficitul comercial al României a crescut cu 15%, în primele 9 luni din an

Instanţa supremă ar urma să decidă luni, 11 noiembrie, dacă introduce un prag pentru conducere sub influenţa drogurilor, similar celui pentru alcool. Opinii pro şi contra