Schi alpin: Mikaela Shiffrin nu este sigură că va mai putea concura în acest sezon, după teribila sa căzătură de la Killington

Mikaela Shiffrin, care s-a accidentat căzând în timpul slalomului uriaş de la Killington (SUA), în data de 30 noiembrie, chiar când era aproape de a 100-a sa victorie în Cupa Mondială, a declarat că nu este sigură că va putea reveni la competiţii în această iarnă, relatează AFP.

“Cred că dacă totul ar fi decurs perfect şi hematomul ar fi fost drenat corect, am fi fost destul de siguri că vom putea relua sezonul”, a declarat ea pentru Ski Racing. “Totul depinde de modul în care mă voi vindeca în următoarele săptămâni şi luni”.

Shiffrin nu a fost îngrijorată la început

La început, schioarea americană a declarat că nu există „niciun motiv real de îngrijorare”, adăugând totodată că „ceva (a) înţepat-o”, aparent nu grav, în şoldul stâng. A doua zi, însă, Federaţia americană a raportat o „leziune musculară severă” şi o rană „profundă” la stomac.

Iar săptămâna trecută, Shiffrin a postat un videoclip pe Instagram de pe un pat de spital, în care explica că a trebuit să fie supusă unei intervenţii chirurgicale din cauza unei „mici cavităţi mai adânci decât rana care era umplută cu un hematom vechi care nu se scurgea corespunzător”.

O accidentare mai frecventă în baseball şi hochei pe gheaţă

În timpul căzăturii, muşchii abdominali oblici ai schioarei au fost de fapt perforaţi de un obiect încă neidentificat (s-ar putea să fi fost vorba de ataşamentul unei plase de protecţie sau de cuiul unei porţi). „Nu există multe precedente pentru acest tip de leziune (a oblicilor) în sportul nostru , a declarat ea.

“Puteţi vedea rupturi ale oblicelor în baseball sau hochei, dar mai puţin în schi. Şi când te gândeşti la intensitatea solicitată muşchilor în timpul unui viraj de slalom uriaş, este dificil de ştiut ce va putea rezista muşchiul (atunci când se reia)”, a explicat ea. “Aşteptăm câteva săptămâni pentru a vedea ce se întâmplă. Cred că vom avea o imagine mai clară a ceea ce urmează”.

Cinci oferte de la constructori români şi turci au fost depuse pentru construirea lotului 1D Joseni-Ditrău, de 14,4 km, de pe secţiunea montană a Autostrăzii Unirii A8. Contractul are o valoare maximă de 1,2 miliarde lei, fără TVA

Din AUR se lansează un scenariu negru: Viitoarea guvernare înfundă România în Apocalipsa financiară