Potrivit Anderson Economic Group, vehiculele asamblate în SUA, precum Honda Civic şi Odyssey, Chevrolet Malibu, Toyota Camry Hybrid sau Ford Explorer, vor fi afectate cu costuri suplimentare între 2.000 şi 3.000 de dolari. Însă pentru maşinile complet importate, precum SUV-urile de lux, unele modele electrice şi alte vehicule produse în Europa şi Asia, precum Mercedes G-Wagon, Land Rover, Range Rover, unele modele BMW şi Ford Mach-E, impactul tarifar poate ajunge între 10.000 şi 12.000 de dolari per unitate, conform News.ro.
De exemplu, costul suplimentar pentru un Ford Explorer produs în Chicago era anterior de aproximativ 4.300 de dolari, dar se va reduce la circa 2.400 de dolari, potrivit estimărilor. Pe de altă parte, unele modele Jeep, Ram şi Chrysler de la Stellantis ar putea suporta tarife cuprinse între 4.000 şi 8.000 de dolari.
General Motors a declarat joi că estimează un impact total al tarifelor de până la 5 miliarde de dolari, inclusiv 2 miliarde pentru vehiculele importate din Coreea de Sud. Ceilalţi producători auto nu au comentat sau nu au răspuns imediat solicitărilor presei.
La începutul acestei săptămâni, preşedintele Donald Trump a fost de acord să acorde producătorilor auto un termen de doi ani pentru a creşte ponderea componentelor fabricate intern în vehiculele asamblate în SUA.
Conform noilor reguli, aceştia vor putea compensa parţial tarifele impuse pieselor auto importate, echivalent cu 3,75% din valoarea de listă a vehiculelor construite în SUA până în aprilie 2026 şi cu 2,5% din producţia americană până în aprilie 2027.
Liderii industriei auto au făcut lobby intens pe lângă administraţie în ultimele săptămâni, după ce Trump a anunţat impunerea unor tarife de 25% pentru vehiculele şi piesele auto importate. Măsura, menită să forţeze relocalizarea producţiei în SUA, a pus în pericol reţeaua integrată de producţie auto din America de Nord, care include Statele Unite, Canada şi Mexic.
Casa Albă a precizat că modificările recente nu afectează tariful de 25% impus luna trecută celor 8 milioane de vehicule importate anual de SUA.