Contractul este finanțat din fonduri europene nerambursabile, are o durată de 18 luni, iar desemnarea câștigătorului este estimată pentru primul trimestru al anului viitor. Această etapă de proiectare va stabili traseul și profilul (autostradă/drum expres), de asemenea și conexiunea cu alte obiective de investiții (Podul Giurgiu-Ruse II).
• Un Drum de Mare Viteză de la frontiera cu Bulgaria până la rețeaua de Autostrăzi din zona Bucureștiului (A0/A1) va asigura condițiile moderne de transport, nu doar între București și Giurgiu, ci și pe coridoarele europene spre Nădlac II, respectiv Suceava-Siret/Iași-Ungheni.
• Deși DN 5 București-Giurgiu are 2 benzi/sens, drumul tranzitează mai multe localități. Viteza de deplasare este redusă în zonele cu restricții, se produc ambuteiaje și accidente.
• În Bulgaria se lucrează deja la Autostrada dintre Veliko Tărnovo și Ruse, două dintre cele trei secțiuni având constructori și termene estimate de finalizare 2028.
• Autostrada/Drumul Expres înseamnă dezvoltare economică, atragerea de noi investiții, siguranță și confort în trafic.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, menționa faptul că o dată cu intrarea în spațiul Schengen, de la 1 ianuarie 2025, timpii de așteptare la frontiere se vor reduce semnificativ. În acest context, cu autostradă până în Bulgaria, șoferii români vor reduce serios durata călătoriei.
„Este oficial! De la 1 ianuarie 2025 suntem membri deplini ai Spaţiului Schengen, inclusiv cu frontierele terestre. De la 1 ianuarie 2025, pentru transportul feroviar, intrarea deplină în spaţiul Schengen înseamnă eliminarea controlului în frontieră. Se reduc astfel timpii de staţionare în frontiere cu aproximativ 30 de minute pentru fiecare tren, la punctele vamale de la: Curtici; Valea lui Mihai; Salonta; Episcopia Bihor; Carei”, a scris ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.