Se lansează Trenul Leon – Primul automotor DMU fabricat integral în România după 80 de ani

Un nou capitol în istoria transportului feroviar românesc se scrie mâine, odată cu sosirea în București a trenului Leon, primul automotor DMU (Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de opt decenii. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, companie membră a GRAMPET Group, trenul Leon va fi lansat joi, 19 iunie, într-o ceremonie care va sărbători revitalizarea industriei feroviare autohtone.

Se lansează Trenul Leon

„Trăim un moment istoric – nu doar pentru GRAMPET Group și Electroputere VFU Pașcani, ci pentru întreaga industrie feroviară din România. Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare. Împreună, am reușit să demonstrăm că spiritul ingineriei românești nu s-a stins niciodată – a rămas tăcut, așteptând doar momentul în care să strălucească din nou.” – Gruia Stoica, Președinte GRAMPET Group.

Cu peste 30.000 de km de teste la activ, trenul automotor Leon este certificat CE și poate circula oriunde în Europa. Compus din trei vagoane, dispune de 145 de locuri – 11 VIP și 134  pentru clasa a II-a. Cu un design modern și confortabil, fotolii rabatabile și scaune ergonomice, Leon respectă toate standardele europene în materie de siguranță și calitate. Vagoanele sunt izolate fonic și dotate cu sistem de supraveghere video, senzorii de incendiu, interfoane care permit comunicarea directă cu mecanicul în caz de urgență și sisteme audio-vizuale de informare,

Călătorii vor avea la dispoziție spații speciale pentru așezarea bagajelor voluminoase și a bicicletelor, ferestre panoramice, măsuțe rabatabile și lumini de citit, prize de 230V și USB pentru alimentarea dispozitivelor. În plus, Leon este echipat cu facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă – rampe speciale de acces și alte spații dedicate cu precădere lor.

Evenimentul va fi marcat printr-o conferință de presă organizată la Salonul Regal din Gara de Nord, la care vor lua parte oficialități importante de pe scena politică românească, ambasadori şi diplomați. Leon va parcurge apoi un traseu simbolic de la Gara de Nord până la Gara Băneasa.

Despre GRAMPET Group

GRAMPET Group este prima multinațională românească și un pionier în domeniul dezvoltării de soluții integrate de transport de marfă și logistică. Cu o activitate de peste 25 de ani pe piața locală și europeană – având afaceri în Bulgaria, Ungaria, Croația, Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia și Macedonia – GRAMPET este, astăzi, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est. Operează 450 de locomotive, 20.000 de vagoane și transportă anual peste 15 milioane de tone de marfă. Deține cel mai mare operator de transport feroviar de marfă – Grup Feroviar Român, 4 fabrici în România și Ungaria, unde construiește, repară și modernizează vehicule feroviare și 5 terminale logistice, situate la granițele cu Ucraina și Republica Moldova, precum și în Nordul Bucureștiului.

Despre Electroputere VFU Pașcani

Cu o tradiție de peste 155 de ani, Electroputere VFU Pașcani, membră a GRAMPET Group, este un pilon important al industriei trenurilor de călători și un loc de excelență în fabricarea, modernizarea și întreținerea de material rulant. De-a lungul timpului, Grupul a investit peste 30 de milioane de euro în fabrica de la Pașcani, cu scopul de a integra eficient noile tehnologii în activitatea sa și de a pregăti resursa umană de care dispune.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Economistul Radu Georgescu, avertisment sumbru: ‘România este în insolvență. Ne așteaptă 10 ani de criză’

Giganţii americani ai industriei apărării profită de valul cheltuielilor militare din Europa