Sectorul tehnologic îşi propune să transforme potenţialul inteligenţei artificiale în realitate în 2025 (raport)

Inteligenţa artificială este, astăzi, acceptată ca fiind esenţială pentru succes în viitor în practic toate sectoarele de activitate şi este momentul ca întreprinderile din domeniul tehnologiei să profite de şansele de a converti în performanţă potenţialul acesteia, atât pe plan intern, cât şi pentru clienţi. Aceasta este una dintre principalele zece oportunităţi pentru companiile din sectorul tehnologic, potrivit raportului EY intitulat „Principalele zece oportunităţi pentru companiile din sectorul tehnologic în 2025”, dat luni publicităţii.

Cazurile de utilizare şi implementările de tip copilot ale inteligenţei artificiale au crescut accentuat în toate sectoarele prin investiţii semnificative la toate nivelurile, iar multe proiecte care implicau inteligenţa artificială au stagnat, în contextul în care companiile nu erau pe deplin pregătite pentru costuri şi pentru transformarea necesară la nivelul întregii organizaţii.

„Cele mai importante zece oportunităţi identificate în sectorul tehnologic în 2025 evidenţiază potenţialul transformator al inteligenţei artificiale şi importanţa investiţiilor strategice în infrastructura de date şi cloud. Este esenţial ca organizaţiile nu doar să adopte aceste tehnologii în siguranţă, ci să le şi integreze în operaţiunile lor de bază, pentru a stimula creşterea durabilă. Concentrându-se pe activităţi de formare inovatoare şi pe integrarea funcţiilor fiscale şi juridice încă de la începutul transformărilor bazate pe inteligenţa artificială, organizaţiile pot gestiona mai bine prin complexităţile erei digitale”, afirmă Cătălina Dodu, Partener, Consultanţă, Liderul EY EMEIA Cyber Managed Services Solutioning, Liderul Technology Consulting & Cybersecurity, EY South Cluster.

Conform raportului, companiile din domeniul tehnologiei trebuie să pună accent pe puterea exemplului şi să facă proba propriului proces de transformare cu ajutorul propriilor produse, având drept scop o reinventare concomitentă a propriului model operaţional, bazată pe inteligenţa artificială.

Astfel, pe lista principalelor zece oportunităţi în sectorul tehnologic în 2025 se află: obţinerea de rezultate tangibile care să demonstreze concret potenţialul inteligenţei artificiale; stimularea creşterii şi optimizarea experienţei clienţilor prin utilizarea extensivă a inteligenţei artificiale în viitor; adoptarea unor modele de preţ bazate pe rezultat care să completeze ofertele pe bază pe abonament şi consum; demonstrarea puterii unui model operaţional având la bază preponderent inteligenţa artificială; accent pe strategia cu privire la date şi dimensionarea corectă a investiţiilor în cloud; creşterea abilităţilor şi capacităţii angajaţilor prin traininguri inovatoare; îmbunătăţirea luării de decizii strategice prin încorporarea funcţiilor fiscală şi juridică încă de la începutul transformării bazate pe inteligenţa artificială; integrarea inteligenţei artificiale în măsurile de apărare cibernetică; încetarea utilizării de fonduri de rezervă pentru a disponibiliza capital în vederea investiţiilor în tehnologii emergente; conturarea agendei în colaborare cu noile autorităţi de reglementare.

„În 2025, companiile tehnologice au oportunitatea de a traduce entuziasmul şi aşteptările din jurul AI în beneficii concrete de afaceri pentru ele şi clienţii lor. Valorificarea acestor 10 oportunităţi evidenţiate poate ajuta la accelerarea acestui obiectiv şi poate modela afacerile viitorului care beneficiază de IA”, spun specialiştii EY.

La redactarea ”Principalelor zece oportunităţi pentru companiile din sectorul tehnologic în 2025”, un articol publicat anual de EY, a fost oferită o imagine echilibrată a demersurilor potenţiale pe care le pot întreprinde companiile din sectorul tehnologic în privinţa diferitelor oportunităţi de creştere şi îmbunătăţire operaţională. Articolul din acest an cuprinde o analiză a unei cercetări documentare din 2024 care a fost ulterior completat cu informaţii de specialitate şi recomandări din partea partenerilor EY din sectorul tehnologic şi a specialiştilor în sectorul tehnologic din cadrul EY.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 392.995 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 51,2 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2024.

Prezentă în România încă din anul 1992, EY furnizează, prin intermediul celor peste 1000 de angajaţi din România şi Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, juridică, strategie şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale. Compania are birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău.

VIDEO Lumea interlopă din București fierbe: Membru al Grupării Sportivii, ridicat de polițiști după ce și-ar fi violat nepoata în vârstă de 14 ani

Bolojan: Noi credem că înainte de a creşte orice fel de taxe, e nevoie să facem tot ce ţine de noi pentru a reduce cheltuielile de funcţionare ale statului. Dacă nu vom face acest lucru, lucrurile se vor rostogoli