Uniunea Europeană a lansat o acțiune coordonată împotriva gigantului chinez de modă rapidă Shein, invocând posibile încălcări ale normelor de protecție a consumatorilor. Rețeaua de Cooperare pentru Protecția Consumatorilor (CPCN) investighează conformitatea platformei cu directivele europene privind practicile comerciale neloiale, drepturile consumatorilor și siguranța produselor.
Anunțul vine în contextul unei strategii mai ample a Comisiei Europene pentru a contracara riscurile asociate exploziei comerțului electronic de produse ieftine.
Potrivit oficialilor UE, până la 96% dintre bunurile testate de autoritățile naționale și organizațiile de consumatori nu respectă standardele blocului comunitar, expunând cumpărătorii la riscuri legate de siguranța jucăriilor, electrocasnicelor și articolelor vestimentare.
Pentru a combate această problemă, UE propune măsuri precum reformarea sistemului vamal, eliminarea scutirii de taxe pentru colete sub 150 euro și controale intensificate asupra platformelor de comerț electronic. De asemenea, Comisia a anunțat planuri pentru un „Digital Fairness Act”, destinat întăririi protecției consumatorilor în mediul digital.
Shein a declarat că va colabora cu autoritățile europene pentru a clarifica orice preocupări legate de platforma deținută, adăugând că susține „un mediu competitiv echitabil” și că modelul său de producție reduce risipa materialelor.