Singles’ Day: Cum a ajuns Ziua Persoanelor Singure să fie un fenomen global de shopping

Totul a început în 1993, la o universitate din Nanjing, China, unde patru prieteni dintr-un cămin, în jur de 20 de ani, se întrebau cum să-și facă viața mai interesantă fără o prietenă. Au găsit soluția unei zile speciale pe an, cu evenimente și activități de persoane single, fără să aștepte să își găsească o prietenă. Alegerea a căzut pe 11 noiembrie, pentru că este formată din patru de unu (11.11), simbolizând persoanele singure, conform La Repubblica.

Însă adevărata explozie a sărbătorii a venit în 2009, când gigantul chinez de comerț online Alibaba a transformat-o într-un eveniment comercial masiv. În 2021, compania a înregistrat vânzări record de 84 de miliarde de dolari într-o singură zi, depășind cu mult Black Friday american.

Studiile arată însă că viața de persoană singură vine cu provocări. În Italia, de exemplu, o persoană care locuiește singură cheltuie 313 euro lunar pentru alimente, față de 199 euro per persoană într-o familie de trei membri. Mai mult, cercetătorii au descoperit că persoanele necăsătorite sunt de două ori mai predispuse la depresie decât cele căsătorite.

Sărbătoarea are și alte variante în lume: în Italia se celebrează pe 15 februarie (Ziua Sfântului Faustino), în Coreea de Sud există „Ziua Neagră” pe 14 aprilie, când persoanele singure mănâncă alimente de culoare închisă.

Sărbătoarea a luat naștere în China și este acum populară în întreaga lume datorită reducerilor giganților asiatici ai comerțului electronic.

Accident în Mureș: Tir încărcat cu butelii de gaz s-a ciocnit cu o dubiță, pompierii au intervenit de urgență

Shigeru Ishiba, reales în Parlament la conducerea unui Guvern minoritar