“Încă de la înființarea noastră în anul 2013 am inițiat constant campanii menite să educe publicul în ceea ce privește consumul responsabil de alcool sau prevenția consumului, în cazul minorilor. Simțim că aceasta este o datorie de onoare pentru noi și membrii noștri, dar și o dovadă a planurilor pe termen lung pe care fiecare dintre noi le are cu privire la piața autohtonă. Ne bucurăm să constatăm că, de la an la an, avem un feedback tot mai bun iar demersurile noastre au un impact semnificativ”, a declarat Florin Rădulescu, președintele Asociației Spirits România.
În cadrul campaniei din 2024, a fost realizat unui sondaj pe un eșantion de 1101 respondenți, al cărui scop a fost de a analiza care este atitudinea românilor față de consumul de alcool la volan. Doi din zece români admit că au condus autoturismul după ce au băut. În același timp, peste 60% dintre respondenții sondajului au spus că printre cunoscuții lor există persoane care s-au urcat la volan după ce au consumat băuturi alcoolice. Încă de la finalul anului 2023, membrii asociației s-au implicat și în mediatizarea #LegiiAnastasia, iar sondajul a fost realizat în contextul împlinirii primului an de la adoptarea și intrarea în vigoare a legii care intensifică eforturile de descurajare a iresponsabilității șoferilor.
Pentru a atinge publicul tânăr, au fost organizate trei sesiuni de informare cu studenți de la ASE și Universitatea Româno-Americană din București. În cadrul acestora, reprezentanți ai Brigăzii Rutiere București dar și psihoterapeuți au vorbit despre consecințele legale, dar și cele psihice și emoționale pe care le suportă persoanele implicate în accidente rutiere.
Asociația Spirits România a distribuit peste 2500 de materiale și broșuri de informare pe străzi cu ocazia Săptămânii Europene a Mobilității 2024 cu sprijinul Brigăzii Rutiere și alte 2000 de materiale informative către șoferi. Totodată, site-ul consuma-responsabil.ro, dezvoltat de Spirits România primește astăzi vizita a 12.000 de utilizatori unici pe zi. Cea mai citită secțiune a acestuia este cea cu titlul «Ce înseamnă consumul responsabil de alcool», ceea ce subliniază nevoia de informație a oamenilor.
“Avem planuri pe termen lung în România atât în ceea ce priveste dezvoltarea și creșterea sustenabilă a afacerilor construite aici, cât și în ceea ce privește implicarea socială. Ne gândim la noi metode prin care să aducem mesajele noastre la cât mai mulți consumatori și rămânem același partener serios și de nădejde pentru instituțiile și organismele care desfășoară programe similare. Ne dorim să cooperăm în avantajul consumatorilor și al dezvoltării societății românești”, a mai spus Florin Rădulescu.