Despre aceasta a relatat reprezentantul oficial adjunct al departamentului, T. Pigot.
„Departamentul de Stat impune sancțiuni împotriva a doi operatori chinezi de terminale petroliere și de produse petroliere, instalații de depozitare și rafinării care au facilitat importul a milioane de barili de petrol iranian ilicit pe mai multe nave desemnate de SUA ”, a declarat Pigott.
Potrivit acestuia, scopul acestor măsuri este de a limita veniturile Iranului, despre care Washingtonul susține că sunt folosite pentru a finanța „terorismul și represiunea”. Sancțiunile împotriva terminalelor chineze au fost a patra rundă de restricții legate de comerțul cu petrol iranian.
În plus, Oficiul pentru Controlul Activelor Străine (OFAC) al Departamentului Trezoreriei SUA a impus restricții împotriva cetățeanului grec A. Margaritis, despre care se presupune că este implicat în furnizarea de petrol iranian prin intermediul unor companii afiliate, precum și împotriva unui număr de nave și intermediari.
• companiile de transport maritim Marant Shipping and Trading SA, Square Tanker Management Ltd., Comford Management SA, United Chartering SA (acestea s-au ocupat de transportul de mărfuri iraniene chiar și după ce unele dintre nave au fost supuse sancțiunilor);
• Corpul de Marină Cristobal;
• Ozarka Shipping – FZCO (UAE), care a operat navele VICTORY ARI, SONDOS (sub pavilion Antigua și Barbuda) și KATSUYA (sub pavilion Gambia);
• Changbai Glory Shipping Limited (Insulele Marshall), proprietarul navei LAFIT (pavilion liberian);
• Companiile din Hong Kong U Beacon Shipping Co., Limited și Hong Kong Hangshun Shipping Limited, care dețin navele ADELINE G și KONGM (sub pavilionul Panama), și Ares Shipping Limited, care deține nava ARES.
Reamintim că, pe 30 iulie 2025, Statele Unite au introdus cel mai mare pachet de restricții din 2018 încoace împotriva rețelei iraniene de transport de petrol controlată de Mohammad Hossein Shamkhani. Acesta a inclus peste 50 de persoane și 50 de organizații. Sancțiunile au afectat operatorii de terminale, companiile de transport maritim și principalii cumpărători din China, India, Emiratele Arabe Unite, Turcia și Indonezia.