Studiu: 64% dintre români cumpără impulsiv

Potrivit cercetării Highlight Agency, realizată cu sprijinul Reveal Marketing Research, promoţiile sunt căutate de toate categoriile de consumatori: 78% dintre repondenți afirmă că promoţiile sunt unul dintre factorii care influenţează inclusiv decizia de a schimba marca pe care o achiziţionează de obicei.

În acelaşi timp, campaniile promoţionale pot determina schimbarea mărcii obişnuite pentru 55% dintre consumatori .

De asemenea, un român din patru afirmă că premiile instant reprezintă tipologia dorită ca recompensă în cadrul campaniilor promo, fiind preferate în cea mai mare măsură de către consumatorii reprezentativi pentru Generaţia Z (28%). În acest sens, 69% dintre respondenţi consideră că premiile instant influenţează pozitiv decizia lor de a schimba mărcile pe care le folosesc în mod obişnuit.

Campaniile promoţionale atrag atenţia a aproape trei sferturi dintre cumpărători (72%), iar 64% dintre respondenţi au declarat că acestea îi determină să facă achiziţii impulsive, referindu-se atât la plasările speciale cât şi la cele strategice.

Un procent de 67% dintre respondenţi afirmă că achiziţionează impiulsiv produse din zona caselor de marcat. Acest comportament este mai accentuat în rândul cumpărătorilor mai tineri, din Generaţiile Z şi Y.

În acest context, consumatorii români preferă premii utile şi imediat aplicabile în viaţa de zi cu zi, considerând drept cele mai atrăgătoare tipologii de premii voucherele online (47%), electrocasnicele şi obiectele pentru casă (45%).

Conform studiului, consumatorii din Generaţia Z au indicat electrocasnicele şi obiectele pentru casă ca fiind unul dintre tipurile preferate de premii (77%), pe locul secund şi la distanţa mică de premiile de tip experienţă, care ocupă primul loc în preferinţele celor mai tineri consumatori (81%). Baby Boomers (86%), Gen X (89%) menţionează gadgeturile ca tipologia preferată de premii, în timp ce consumatorii din cadrul Generaţiei Y preferă în egală măsură gadgets (79%) şi experienţe (79%).

La polul opus, 6% dintre români nu au participat niciodată la promoţii de vreun fel, principalul motiv fiind neîncrederea în transparenţa acestora (39%), lipsa de interes în privinţa premiilor în general (32%), credinţa că acestea reprezintă doar o modalitate de a aduna date personale (26%), lipsa timpului necesar acestei acţiuni (24%) şi părerea că este prea complicat să participe sau nu au persoana potrivită care să le explice (10%).

Studiul realizat de Highlight Agency cu suportul Reveal Marketing Research a analizat răspunsurile oferite de un eşantion de 1.006 respondenţi din mediul urban (51% femei, 49% bărbaţi), majoritatea angajaţi full-time (76%), cu venituri lunare pe gospodărie mari şi medii, educaţie superioară (60%), căsătoriţi (66%).

Sursa: www.stiripesurse.ro

Numărul dosarelor de daună RCA a crescut cu 28%

Ştefan Radu Oprea: În şedinţa de guvern au fost făcuţi paşi importanţi pentru a face funcţională Agenţia Naţională pentru prevenţia dependenţei de droguri / Se va extinde tipul de tratamente care pot fi acordate în centrele de sănătate mintală