Uber şi Foodpanda nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii în afara orelor normale de lucru.
Delivery Hero a spus că Uber poate fie să facă apel la decizia comisiei, fie să rezilieze achiziţia. Într-o conferinţă de presă, comisia a declarat că impactul negativ al fuziunii va depăşi beneficiile economice generale, iar măsurile corective nu vor putea aborda preocupările legate de concurenţă.
”Pe piaţa platformelor de livrare a alimentelor, principala presiune competitivă a UberEats vine de la Foodpanda. Fuziunea ar elimina această presiune concurenţială”, a declarat Chen Chih-min, vicepreşedintele FTC din Taiwan, conform News.ro.
”După fuziune, UberEats ar fi mai puţin constrânsă de concurenţă, oferindu-i mai multe stimulente să crească preţurile pentru consumatori şi chiar să majoreze comisioanele pentru operatorii de restaurante”.
Chen a adăugat că după fuziune cota de piaţă combinată a ambelor companii din Taiwan ar depăşi 90%.
Uber şi Delivery Hero au anunţat în mai acordul din Taiwan, care includea un acord separat pentru ca Uber să cumpere acţiuni nou emise în valoare de 300 de milioane de dolari ale companiei germane de livrare de alimente.
Compania americană se aştepta ca achiziţia să contribuie cu cel puţin 150 de milioane de dolari anual la profitul de bază ajustat al activităţii sale de livrare, într-un an de la încheierea tranzacţiei, aşteptată probabil în prima jumătate a anului 2025.
Platformele de livrare de alimente online reprezintă o mică parte din piaţa competitivă de livrare a alimentelor din Taiwan.
Operaţiunile Foodpanda pe insulă au fost la pragul de rentabilitate în ceea ce priveşte câştigurile de bază ajustate pentru cele 12 luni încheiate la 31 martie 2024, au spus companiile.